۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85318515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند تک ‌برگی برای ۴۰۰ هکتار زمین ملی شهرستان فیروزکوه صادر شد

فیروزکوه - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از صدور سند تک برگی برای بیش از ۴۰۰ هکتار زمین ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ محمد میرزاکریمی روز دوشنبه در این باره گفت: مالکیت دولت با دریافت ۲ سند کاداستر (سند تک برگی) به مساحت ۴۰۰ هکتار از زمینهای ملی برای پلاک های باسلدره و کنگرخانی شهرستان فیروزکوه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم تثبیت شد.

وی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درجهت سنددارشدن زمین های ملی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری زمین علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

صدور سند تک ‌برگی برای ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ملارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد نیز از دریافت سند تک برگی برای بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در این شهرستان خبر داد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گزارش دیگری به نقل از میرحیدر موسوی اعلام کرد: برای ۲۰۰ هکتار از زمین های ملی پلاک رنگی ها در شهرستان ملارد پیرو اعتراض به کمسیون ماده واحده و رای صادره این کمسیون با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ملارد به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم سند کاداستر (تک برگی) صادر شد.

وی اظهار داشت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعان اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مسئول درباره مزایای این طرح یادآور شد: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می شود از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش می یابد.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha