به گزارش ایرنا از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان گفت: افزایش مدت زمان اعتبار پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی به سه سال که با هدف کاهش روندها وفرایندهای اداری و تسهیل فعالیت بخش خصوصی انجام گرفته است؛ یکی از مطالبات فعالان این حوزه بود که به دلیل وجود موانع حقوقی و قانونی به تعویق افتاده بود.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی با بیان اینکه پس از پیگیریها و تلاش برای اصلاح قوانین با همکاری واحد حقوقی وزارت، موانع مذکور مرتفع شده است؛ افزود: بر این اساس موضوع دستورالعمل اجرایی تعرفه صدور و تمدید مجوزهای فعالیت در حوزه گردشگری و جرایم تخلفات قانون، در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور و تمدید مجوز و پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و بر مبنای از تبصره ۲ ماده ۶ آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی، نرخگذاری و نظارت بر تاسیسات گردشگری مصوب هیات وزیران، مدت اعتبار پروانه بهرهبرداری کلیه دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به مدت سه سال از سوی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به مدیران کل استانی ابلاغ شد.
معاون گردشگری تاکید کرد: همچنین تعرفه صدور و تمدید پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر اساس اعتبار جدید به صورت سه ساله محاسبه خواهد شد.
نظر شما