واکسن ساز هندی در آفریقا کارخانه تولید واکسن احداث می کند

تهران- ایرنا - مدیر اجرایی موسسه واکسن سازی «سروم» هند اعلام کرد بزرگترین شرکت تولید واکسن جهان ساخت اولین کارخانه تولید واکسن خود در آفریقا را بررسی می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» پس از موفقیت موسسه واکسن سازی «سروم» هند در همه گیری واکسن کرونا، مدیرعامل این شرکت هندی اعلام کرد درحال بررسی ساخت اولین کارخانه تولید واکسن در قاره آفریقا می باشد. آفریقا تنها قاره ایست که در بدترین مراحل همه گیری ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته هیچ کارخانه تولید واکسنی نداشت و چشم امید به کشورهای دیگر برای تامین واکسن داشت. 

«ادر پوناوالا» رئیس اجرایی موسسه سروم در حاشیه اجلاس «داووس» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «هیچگاه زمانی از این بهتر برای ساخت کارخانه تولید واکسن نبوده است و من به دنبال گسترش تولیداتمان در سراسر جهان هستم. در آفریقا کشورهای خوبی از جمله آفریقای جنوبی و رواندا برای اجرای این برنامه وجود دارند.»

وی در ادامه افزود با بیان اینکه با مقام‌های آفریقایی در داووس پیرامون سرمایه گذاری‌های احتمالی گفت و گو کرده است، خاطرنشان کرد: چنین پروژه هایی به طور معمول به دستکم ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند. 

با این وجود او به این موضوع اشاره نکرد که کارخانه های آفریقا چه محصولاتی تولید خواهند کرد. شرکت سروم  به جز واکسن کرونا واکسن های دیگری از جمله واکسن دیفتری، سل، سرخک، سرخچه و دیگر واکسن ها را تیز تولید می کند.

در ادامه درباره افزایش نگرانی ها درباره بیماری آبله میمون رئیس اجرایی موسسه سروم گفت ما معتقدیم این بیماری سرایت پذیری بالایی ندارد و ما حتی اگر بخواهیم واکسنی برای این بیماری تولید کنیم کمی صبر خواهیم کرد تا همه موارد را بررسی کنیم.

آبله میمون معمولا بیماری خفیف و بومی در بخش هایی از غرب و مرکز آفریقاست. سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد به دنبال شناسایی موارد بیشتری است و نظارت خود را بر کشورهایی که معمولا این بیماری در آن شناسایی نمی شده است افزایش می دهد. 

موسسه واکسن سازی سروم طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دُز واکسن آسترازنکا در هند فروخت و میلیون ها دُز واکسن نیز با نام تجاری «کویشیلد» در سراسر جهان عرضه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha