حفظ انقلاب و دستاوردهای آن نیازمند تربیت اسلامی دانش‌آموزان است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از دوران ابتدایی باید به فکر تربیت اسلامی دانش آموزان باشند، زیرا تربیت یک روند تدریجی است که آرام آرام در شخصیت و وجود افراد شکل می‌گیرد لذا از ابتدا باید به فکر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله « مصطفی علما» روز سه‌شنبه در دیدار مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشورکه در بیت امام جمعه برگزار شد، افزود: باید از دانشگاه ها و مدارس ما بچه مسلمان بیرون بیایید و بچه مسلمان یهو تربیت نمی شود، لذا باید برای این امر مهم از همان اول کودکی برنامه ریزی کنیم.

وی وظیفه اصلی حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی را تربیت دینی و اسلامی افراد جامعه دانست و با اشاره به آموزش های دینی مدرسه رفاه تهران پیش از انقلاب در تربیت شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی، شروع تربیت افراد جامعه  از مدارس را بسیار مهم دانست.

آیت الله علما جوانان را سرمایه اصلی هر مملکت و کشور دانست و با اشاره به "سوم خرداد " روز آزاد سازی شهر خرمشهر گفت: این جوانان و تربیت آنهاست که می توانند چنین اتفاقات بزرگی را رقم بزند، لذا برای حفظ انقلاب و دستاورده های آن باید افراد و جوانان را اسلامی تربیت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان به تاکید مقام معظم رهبری در بحث آموزش و تربیت اسلامی در مدارس و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این جهان تنها چیزی برای ما باقی می ماند کار برای اسلام است و همه چیز از بین می رود لذا نباید مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و معلمان باعث غفلت آنان از نظام تعلیم و تربیت به ویژه آموزش مباحث دینی شود.

عملیاتی کردن سند تحول بنیادین اولویت اصلی آموزش و پرورش است

  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز این دیدار را اولین جلسه سال ۱۴۰۱ کمیته هماهنگی آموزش و پرورش با حوزه های علمیه استان اعلام کرد و گفت: مهم ترین اولویت آموزش و پرورش عملیاتی کردن مباحث سند تحول بنیادین است طوری که آثار آن در سطح مدارس و جامعه قابل مشاهده باشد.

«سلمان محمدی» همچنین تحقق عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویت های مهم آموزش و پرورش در سالجاری عنوان کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن استان ما و اینکه ۳۰ درصد جمعیت کرمانشاه در مناطق حاشیه نشین و محروم  زندگی می کنند، یکی از مهم ترین برنامه ها این سازمان توسعه عدالت آموزشی در سطح مدارس خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی و حجم فعالیت های آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده نظام تعلیم و تربیت جامعه بر نمی آید و باید دیگر ارگان های فرهنگی مانند حوزه های علیمه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها به کمک آموزش و پرورش باییند.

محمدی آموزش و پرورش و حوزه علیمه را ۲ بال نظام تعلیم و تربیت جامعه دانست و گفت: برای کارایی و کاربردی تعالیم، باید تعالیم متضادی به دانش آموان از سوی خانواده ها، معلمان و آموزش و پرورش داده نشود لذا همکاری بین ارگانها و نهادهای مختلف ضروری است.

نظام تعالیم و تربیت در حوزه ها را باید بروز کنیم 

در بخش دیگر از این دیدار رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه با اشاره به تفاوت بسیار زیاد، نحوه تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان امروز با ۲۰ سال پیش گفت: باید حوزه با توجه به نیاز و مطالبات گروه های مختلف در رده های سنی؛ نظام تعلیم و تربیت خودشان را به روز تدوین و آموزش دهند.

«مجید محمدی» بر انسجام و وحدت بین آموزش و پرورش و حوزه های علیمه تاکید کرد و افزود: باید تعالیمی در مراکز فرهنگی و مذهبی به بچه ها داده شود که معلمان در سر کلاس ها ضد آن را به بچه آموزش ندهند. 

وی  آموزش و پرورش را مرکز و ثقل توسعه و پیشرفت هر جامعه و کشوری دانست و افزود: آموزش و پرورش یا کشور را به اوج خود می رساند یا او را از بین می برد بنابراین باید تلاش کنیم جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در جامعه و کشور حفظ شود.

رییس حوزه علیمه استان کرمانشاه نیز در این جلسه بر آمادگی کامل همکاری حوزه های علیمه استان در راستای تحقق پیشبرد  اهداف سند تحول بنیادین که بر تربیت تمام ساحتی دانش اموزان تاکید دارد خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha