امام جمعه قشم: شورای راهبردی وزارت امور خارجه در قشم تشکیل شود

قشم - ایرنا - امام جمعه شهرستان قشم در دیدار با دستیار ویژه وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی، شورای راهبردی وزارت امور خارجه در نگین خلیج فارس تشکیل شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان قشم، حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» در دیدار با «عبدالله سهرابی» دستیار ویژه وزیر امور خارجه و هیات همراه با اشاره به گسترش و توسعه اقتصاد دریا محور اظهار داشت: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا که در حساس ترین نقطه راهبردی(استراتژیک) خلیج فارس واقع شده است؛ باید به عنوان قطب بزرگ اقتصاد صنعتی پیشتاز به کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی توضیح داد: با توجه به ظرفیت جزایر خلیج فارس در حوزه منابع نفتی و گازی جزیره قشم به دلیل شرایط استراتژیک جغرافیایی باید به قطب بانکرینگ خلیج فارس تبدیل شود.

امام جمعه قشم با بیان اهمیت ارتباط با همسایگان به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس اضافه کرد: ارتقای همه جانبه و همکاری با کشورهای همسایه جنوبی به توسعه و امنیت پایدار منطقه منجر می شود و شایسته است در سفرهای منطقه‌ای رییس جمهور و وزیر امور خارجه، استاندار و ائمه جمعه جزایر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را همراهی کنند.

امام جمعه قشم: شورای راهبردی وزارت امور خارجه در قشم تشکیل شود

در دیدار عبدالله سهرابی دستیار ویژه وزیر امور خارجه با حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم دو مقام مسوول به تبیین و تحلیل مهمترین مسائل استراتژی منطقه‌ای و فعالیت های های وزارت امور خارجه کشور پرداختند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha