اختصاص یک درصد اعتبار نهادها به تقویت پدافند غیرعامل می‌انجامد
نشست معاون بسیج امور استان های پدافند غیرعامل در گرگان

گرگان- ایرنا- معاون بسیج امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اختصاص یک درصد اعتبارات نهادها در قالب بند(ه) ماده ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای تقویت پدافند غیرعامل بوده که باید از این فرصت نهایت بهره برداری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رسول رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گلستان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری افزود: این اختصاص اعتبار در قانون بودجه کشور برای نخستین بار رخ داده و هر دستگاه ملزم است که یک درصد از اعتبارات مجموعه خود را برای حوزه پدافند غیرعامل هزینه کند.

به گفته وی آورد اعتبار از محل یک درصد اعتبارات دستگاه ها در گلستان حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود که جذب آن می تواند تاثیر بسزایی در رفع دغدغه در حوزه های مختلف و افزایش هرچه بهتر ارایه خدمات به مردم منجر شود.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت شورا و کارگروه زیرمجموعه پدافند غیرعامل در استان ها، افزود: اهمیت این سازمان راهبردی بوده و به عنوان یک اصل باید به طور مستمر پیگیری شود تا از حوادث پیش بینی نشده ممانعت شود.

تقویت کارگروه مردم محوری

سردار رحیمی افزود: با توجه به این که دولت سیزدهم تصمیم بر جراحی اقتصادی کشور را آغاز کرد، لازم است کارگروه مردم محوری شورای پدافند غیرعامل در استان ها بیش از گذشته تقویت شود تا از این طریق در کنار دولت به اجرای این طرح مهم کمک شود.

وی تاکید کرد: همه ما مسوولان دستگاه ها وظیفه داریم به این حوزه حساس شده و با حمایت از دولت، مردم کمترین دغدغه از اجرای جراحی اقتصادی داشته باشند.

اختصاص یک درصد اعتبار نهادها به تقویت پدافند غیرعامل می‌انجامد

معاون بسیج امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد: ویروس کرونا را تمام شده ندانیم و باید مراقبت ها را برای کنترل آن در پاییزه پیشرو داشته باشیم.

وی افزود: باید کارگروه زیستی شورای پدافند غیرعامل در استان ها به صورت ماهانه برای رصد ویروس کرونا تشکیل شود.

سردار رحیمی به ویروس آبله میمونی اشاره و اضافه کرد: نباید بگذاریم این ویروس به سراغ کشور ما بیاید.

وی همچنین از پیشتازی استان گلستان با اجرای طرح جامع  شهری در کشور خبر داد و افزود: با این طرح جامع در استان، بهترین فرصت برای تقویت پدافند غیرعامل در همه حوزه هاست.

 سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بر پیگیری تقویت پدافند غیرعامل با مشارکت همه دستگاه های عضو در استان تاکید کرد و گفت: در این استان ساختار پدافند غیرعامل کامل بوده و از این پس هم با توجه ویژه، برنامه های سازمان عملیاتی خواهد شد.

در این مراسم حکم انتصاب علی محمد زنگانه استاندار گلستان به عنوان رییس شورای پدافند غیرعامل در گلستان ابلاغ شد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه جایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا و سازه‌های امن است.
در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

اقتصاد اصلی ساکنان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha