راهیان نور ظرفیتی برای انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل هاست

گرگان- ایرنا- رییس ستاد راهیان نور و جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: راهیان نور فناوری و نرم افزار استمرار و تثبیت مفاهیم، آرمان ها و گفتمان انقلاب اسلامی و انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل هاست.

به گزارش ایرنا، علیرضا کیخا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمین راهیان نور دانشجویی استان گلستان افزود: روایت دفاع مقدس در بستر و موقعیت فناوری بصیرتی  راهیان نور به عنوان گنج و ثروتی برای استخراج پاسخ به سوالات جوانان و نیازهای امروز جامعه است.  

وی اظهارداشت: نرم افزار اردوی فرهنگی راهیان نور سفری که تمام تاریخ را ورق زده و مسیر زندگی هزار و ۴۰۰ زائر استان گلستان را عوض کرده و تجلی معرفت و بصیرت در دانشجویان است و امیدواریم در این سفر اذن ورود به کربلا را گرفته و زائر اربعین باشید.

وی بیان کرد: عظمت راهیان نور به یقین زیاد بوده  و شما دانشجویان دست به خاکی زدید که خون بهترین انسان های تاریخ برآن خاک ریخته شد و ماموریت شما  بیان خاطره و روایت از جنس روایت آسمانی  شهید آوینی است.
رییس ستاد راهیان نور و جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: راهیان نور نقطه تحول بسیاری از افراد در دنیایی که تمام دنیا عملیات روانی و رسانه ای علیه ایران دارند است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین ضمن گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر گفت: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی به جوانان دادند که دشمنان کشور با طمع و تجاوز نمی توانند قطعه ای از این خاک را تصرف کنند.

علی نجفی نژاد افزود: راهیان نور فعالیت فرهنگی بسیار موثر و تاثیرگذاری برای آشنایی جوانان و نسل های پس از جنگ با  ایثارگری و ایستادگی جوانان هم سن و سال خود در هشت سال جنگ تحمیلی است؛ جوانانی که بنا به ضرورت کشور جان خود را در دست گرفته و اتفاقات مهم را آفریدند.
وی اظهارداشت: راهیان نور برای قشر جوان و به ویژه دانشگاه ها یک فعالیت ارزنده و راهگشاست که بدانند نسل های قبل چه کردند و آرامش کشور محصول چه تلاش هایی است.

وی بیان کرد: دیدن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس امروز در عرصه تعلیم و تربیت درس مهمی به جوانان می دهد که دشمنان جرات تجاوز نظامی نداشته و با جنگ نرم سعی در تحریف واقعیات دارد که دانشجویان با جهاد تبیین نقش ویژه ای در این جنگ دارند.
نجفی نژاد گفت: صحنه جنگ و نبرد عوض شده ولی هدف همان ایجاد بحران، عدم پیشرفت و  استثمار ایران است و امروز شما دانشجویان با شرکت در فعالیت های معنوی و ارزشی بار سنگینی در حوزه علمی، جهاد علمی و رشته ای تحصیلی خود دارید و باید در سایر عرصه ها  هوشیار و گام های بلندی بردارید.
وی افزود: اردوی راهیان نور باید تداوم و تقویت  پیدا کند و به گونه ای که دانشجویان به عنوان سرمایه های کشور حداقل یکبار  به این سفر رفته و به درک تلاش های ایثارگران  برسند.

در این آیین شماری از خادمین راهیان نور استان گلستان تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha