مشترکان برق استان سمنان با مدیریت مصرف در پایداری شبکه توزیع همراهی کنند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مشترکان بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی با رعایت الگو و مدیریت مصرف در پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی همراهی کنند.

سید محمد حسینی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اگر مشترکان شرکت برق در بخش‌های مختلف در مصرف صرفه جویی و تا حدامکان مصرف را کاهش دهند احتمال قطعی برق در تابستان کم می‌شود.

وی با بیان اینکه استمرار برق خانگی در اولویت شرکت توزیع برق قرار دارد،  تاکید کرد: قطعی برق در تابستان بستگی به میزان مصرف مشترکان این شرکت دارد، انتظار می‌رود مشترکان با رعایت الگوی مصرف به پایداری شبکه برق کمک کنند.

وی بیان کرد: محدودیت تولید برق در کشور وجود دارد  و مدیریت این محدودیت با همراهی مردم و بخش‌های مختلف مانند کشاورزی و صنعت، منجر به جلوگیری از قطعی برق می‌شود.

حسینی نژاد یادآور شد: مصرف برق باید به منظور پایداری شبکه برق کاهش یابد، چرا که اگر همکاری نباشد و مصرف افزایش یابد و خارج از کنترل باشد به منظور جلوگیری از فروپاشی شبکه، ناچار  برق قطع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  امید است با همراه مشترکان شرکت توزیع برق امسال شاهد قطعی برق نباشیم ،اما اگر قرار بر قطعی به منظور حفاظت از شبکه توزیع برق باشد، خاموشی‌ها به مشترکان اطلاع ‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر میزان مصرف برق از سقف مجاز تعیین‌شده بیشتر شود، برای جلوگیری از فروپاشی شبکه برق، کارشناسان ناچار به قطع برق خارج از برنامه برای حفظ تعال شبکه برق اقدام می‌کنند.

حسینی‌نژاد ضمن درخواست از مردم استان سمنان برای مصرف بهینه برق در تابستان گفت: همکاران صنعت برق استان ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند که تابستان امسال با کمترین مشکل و اعمال خاموشی سپری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تاکید بر مدیریت مصرف برق، گفت: استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد که دمای رفاه گفته می‌شود ، روشی دیگر برای مدیریت مصرف برق است و با رعایت همین راهکارهای ساده، امکان حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ۷۶.۱۹ درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، ۵.۹۹ درصد عمومی، ۱.۷۵ درصد کشاورزی ، ۱.۴۲ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش ۰.۵۹ درصد روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha