سفیر ایران در بغداد: قانون پارلمان عراق تاریخی و افتخار آمیز است

بغداد-ایرنا- «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد تصویب قانون منع هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی پارلمان عراق را تاریخی و مایه مباهات و افتخار دانست.

به گزارش ایرنا، آل صادق در توییتی نوشت: به نمایندگان ملت دوست عراق در پارلمان این کشور تصویب «قانون تاریخی جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی غاصب» را تبریک می گوییم؛ قانونی که قسمت جدید غرورآفرین از سریال مواضع افتخارآمیز و شجاعانه مردم عراق در قبال مسائل سرنوشت ساز امت اسلامی بود.

پارلمان عراق روز پنجشنبه با حضور ۲۷۵ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده پارلمان، قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند.

بعد از تصویب این قانون، نمایندگان حاضر در پارلمان عراق شعار «نه به اسرائیل» سر دادند.

این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان معرفی شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مصون بماند.

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر با تشکر از همه کسانی که به این مصوبه پارلمان رای دادند، مردم عراق را دعوت به برپایی دو رکعت نماز شکر و حضور در خیابان ها برای ابراز شادی کرد.

قانون مزبور مشتمل بر ۱۰ ماده اصلی است که هدف از تصویب آن، حفظ ارزش های ملی، اسلامی وانسانی عراق و اصول ملت عراق در دفاع از قضیه فلسطین و ممانعت از هرگونه تلاش برای عادی سازی یا برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی عنوان شده است.

لازم به ذکر است که قانون کیفری عراق پیش از این نیز هرگونه تلاش برای برقراری رابطه با این رژیم غاصب را جرم دانسته و مجازات آن را بر اساس ماده ۲۰۱ این قانون، مستوجب اعدام خوانده بود.

در ماده ۲۰۱ قانون کیفری عراق تصریح شده است که «هرکس برای صهیونیسم از جمله تشکیلات فراماسونری تبلیغ کند یا به آن یا هریک از سازمان های مربوط به آن انتساب یابد و یا به صورت مادی یا نوشتاری یا هر نوع دیگر برای این امر تبلیغ کند، مستحق اعدام است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha