آموزش محله محور راهکار  توسعه ورزش زورخانه‌ای در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای اصفهان گفت: با توجه به استقبال جوانان، آموزش محله به محله راهکار مناسبی برای فرهنگ‌سازی و توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در این استان است.

جلال زهرایی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و اماکن موجود فعلی مانندحسینیه‌ها و مدارس می‌تواند محل مناسبی برای آموزش این رشته ورزشی و ترویج آن باشد و نیاز چندانی به احداث زیرساخت‌های جدید نیست. 

وی با بیان اینکه اصفهان به لحاظ سخت‌افزاری این ورزش، بیشترین آمار زورخانه را در کشور دارد، اظهارداشت: حدود ۱۳۶ زورخانه در استان فعالیت می‌کنند و می‌توان مناطق کم برخوردار را با همکاری شهرداری و شوراهای شهر به کانون ترویج این رشته تبدیل کرد. 

 رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان اضافه کرد: افزایش روی‌آوری به این ورزش نشان دهنده فعالیت در ترویج و جذب جوانان به این ورزش باستانی است که آکادمی‌ها نیز در زمینه مورد اشاره نقش پررنگی دارند. 

زهرایی افزود: برای نشان دادن استقبال جوانان، در یکی از پایگاه‌های ورزشی باستانی اصفهان واقع در شهدای دهنو حدود هزار نفر جوان و نوجوان مشغول به ورزش هستند و در منطقه محمودآباد و گز و برخوار حدود سه هزار نفر شرکت کننده وجود دارد. 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت دیگر بخش‌ها برای تشویق همگانی به ورزش گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است تا در زمان تعطیلی از آن‌ها برای آموزش رشته استفاده شود، البته این امر به مساعدت نیکوکاران برای خرید وسایل و تجهیزات وابسته است. 
رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان با بیان اینکه ورزش و فرهنگ پهلوانی اگر به صورت خانوادگی باشد تاثیر و جذب بیشتری هم خواهد داشت، تصریح کرد: چنین ورزش و سنتی باید به داخل خانواده‌ها ورود پیدا کند زیرا قدرت سرگرمی هم دارد و  تنها ورزشی است که با موسیقی سنتی و اصیل همراه است. 

زهرایی درباره فعالیت این هیات در نمایشگاه تخصصی ورزش در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت: قصد داریم بطور ویژه در آن رویداد به معرفی ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی بپردازیم و بی‌شک تاثیر مثبتی برای مخاطبان خواهد داشت. 

نمایشگاه تخصصی ورزش ۹ تا ۱۲ خرداد متشکل ۱۵۰ غرفه در فضایی به مساحت بیش از چهار  هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار می‌شود. 

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و  افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha