حدود سه میلیون و ۱۹۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۶۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم، یادآور و نوبت چهارم) برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است.

«فاطمه ترکمان اسدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واکسن های یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۵۳ دُز واکسن در نوبت اول، یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۸ دُز در نوبت دوم، ۵۷۷ هزار و ۱۶۸ دُز در نوبت سوم و یک هزار و ۱۹۹ دُز در نوبت چهارم تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین روزانه تزریق واکسن کرونا در استان همدان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است به گونه ای که روز گذشته ۶۷ نفر شامل هفت نفر دُز نخست، ۱۳ نفر دُز دوم، ۴۱ نفر دُز سوم و ۶ نفر دُز چهارم را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: وضعیت شهرستان های استان همدان در تزریق چهار دُز واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۱۸۹ هزار و ۴۸۵ دُز، همدان یک میلیون و ۲۸۵ هزار ۷۱۹ دُز، نهاوند ۳۰۷ هزار و ۵۷۱ دُز، ملایر ۵۰۴ هزار و ۴۸ دُز و کبودرآهنگ ۲۱۹ هزار و ۹۶۹ دُز است.

ترکمان اسدی اضافه کرد: همچنین ۶۹ هزار و ۷۷۰ دُز واکسن در فامنین، ۷۳ هزار و ۷۸۶ دُز در شهرستان درگزین، ۱۳۴ هزار و ۸۸۴ دُز رزن، ۱۸۸ هزار و ۶۶۱ دُز در تویسرکان و ۲۱۳ هزار و ۸۷۵ دُز در شهرستان بهار تزریق شده است.

وی بیان کرد: شمار جمعیت ۱۲ تا ۱۸سال استان همدان ۱۴۵ هزار و ۴۵۱ نفر است که ۱۳۸ هزار و ۱۳۲ نفر دُز اول و ۱۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۹۴.۹ درصد نوجوانان دُز اول و ۸۳.۲ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: میزان استقبال نوجوانان از تزریق دُز نخست واکسن کرونا در شهرستان اسدآباد ۱۰۰ درصد، فامنین ۹۸.۶ درصد، همدان ۹۷ درصد و رزن ۹۶.۹ درصد است و کمترین میزان استقبال مربوط به شهرستان ملایر با ۸۹.۶ درصد است.

ترکمان اسدی با بیان اینکه شمار جمعیت نوجوانان پنج تا ۱۲ سال استان همدان ۱۹۹ هزار و ۵۴۵ نفر است افزود: از این تعداد ۵۱ هزار و ۲۴۹ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۳۴۶ نفر دُز دوم را دریافت کردند که شامل ۲۵.۶ درصد دُز اول و ۱۲.۷ درصد دُز دوم می شود.

به گزارش ایرنا از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان شهرستان های اسدآباد، بهار، رزن، درگزین و ملایر در وضعیت آبی کرونایی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha