به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده، سید احمد رسولینژاد اظهار داشت: پیرو نشستی که ۲ هفته گذشته در دفتر وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان مربوطه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام و امروز تفاهمنامه اجرای کمربندی جنوبی دماوند امضا شد.
وی افزود: این موافقتنامه دارای پنج بند است که بند اول شامل مطالعات اولیه بوده و در بند ۲ ظرف حداکثر سه ماه فرصت داده شده که قرارگاه سازندگی پیشنهادات خود را در رابطه با اجرای طرح ارائه دهد.
نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات کنارگذر جنوبی شهر دماوند و تونل یا احداث پل روگذر در این تفاهمنامه مورد بررسی قرار میگیرند و گزارش جهت تصمیم گیری به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام میشود که آنها نیز حداکثر یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود و گزینه مورد تایید را اعلام کنند.
رسولینژاد ادامه داد: بعداز تایید گزینه نهایی پروژه مطابق قوانین و مقررات اجرا خواهد شد و برای اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار میشود.
وی اضافه کرد: مهمترین نکته قابل توجه برای اهالی شهرستان دماوند، استانهای شمالی و شرقی مانند مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی و سمنان که از این محور استفاده میکنند این است که مجموعه این اقدامات حداکثر ظرف چهار ماه باید انجام شود.
نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق بند پنج تفاهمنامه، با توجه به اهمیت تسریع در اجرا و تکمیل طرح منبع تامین اعتبارات از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار میگیرد یعنی تسریع در اجرا و تکمیل طرح اهمیت بسیاری برای ما دارد که امید است این پروژه در کوتاهترین زمان به بهرهبرداری برسد.
رسولینژاد گفت: طبق این توافقنامه باید از مهرماه و نهایتا تا اواخر مهرماه عملیات اجرایی پروژه آغاز شود، گزارش وزیر راه و شهرسازی نیز در ۲ روز گذشته در مورد این کمربندی ارائه شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: به دنبال این هستیم که طرح مذکور در بهترین راه و کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
احداث تونل بهترین گزینه برای کمربندی جنوبی دماوند است
رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: تفاهمنامه احداث کمربندی جنوبی دماوند پس از پیگیریهای مکرر نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، استاندار تهران و دیگر مسئولان امروز در دولت مردمی آیتالله رئیسی به امضا رسید.
وی با بیان اینکه پیشنهاد اصلی ما احداث تونل است، چراکه با توجه به مسافت ۶ کیلومتری آن، هزینهها کمتر است و مشکل کمتری وجود دارد، گفت: پیشنهاد دیگر، احداث کنارگذر به طول ۱۲کیلومتر است که با توجه به اینکه باید تملک اراضی صورت گیرد، این پیشنهاد هزینههای سنگینی به همراه دارد.
طاهرخانی افزود: در بحث احداث تونل در مرحله نخست یک لاین آن طی ۲ سال به بهرهبرداری خواهد رسید که در بحث کاهش و کنترل ترافیک منطقه حائز اهمیت است.
این مسئول خاطرنشان کرد: احداث پل روگذر به طول هشت کیلومتر با توجه به وجود مغازههای تجاری دچار مشکلاتی است و در این زمینه، باید به دنبال راهحلی باشیم که کمترین مشکل را داشته باشد.
وی یادآور شد: از نظر ما، بهترین گزینه، احداث تونل است که امیدواریم با آغاز اجرای این طرح، کار ماندگاری در کوتاهترین زمان ممکن در دولت آیتالله رئیسی انجام و معضل چندین ساله برطرف شود.
نظر شما