۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84770899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کردستانی‌ها برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اقدام کنند

سنندج- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: متقاضیان تسهیلات نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری می توانند برای دریافت اقدام کنند.

مصطفی رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی کردستان (شرکت بازآفرینی شهری ایران) در نظر دارد نسبت به پرداخت تسهیلات با شرایط جدید به تمام سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و ساخت مسکن در محلات ناکارآمد و مورد هدف بازآفرینی با شرایط ویژه اقدام کند.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی به سامانه های saman.mrud.ir و facility.urdc.ir از تسهیلات مشارکت مدنی با شرایط ویژه و ارزان بانکی برخوردار شوند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه شهرهای دارای محلات ناکارآمد شهری استان  از جمله سنندج، سقز، مریوان و قروه است، گفت: میزان تسهیلات با شرایط ویژه (سامانه شرکت بازآفرینی) سه میلیارد ریال با ۹.۵ درصد و تسهیلات با نرخ معمول (سامانه نهضت ملی مسکن) سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸ درصد است.

وی به سایر امتیازات دریافت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای ساکنان موقت به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال، نرخ سود چهار درصد و تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی با هماهنگی انجام شده با شهرداری ها انجام خواهد شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha