صدور مجوز مزرعه الگویی دریایی پرورش «صدف محار» درهرمزگان موافقت شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با صدور نخستین مجوز مزرعه الگویی دریایی پروش صدف محار استان در شهرستان بندرلنگه موافقت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول دریایی روز یکشنبه در نشست با معاونان شیلات استان و رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود: طرح تولید صدف محار با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در مرحله نخست در شهرستان بندرلنگه اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: صدف انتخاب شده در این طرح در بخش های تولید مروارید، صادرات گوشت خوراکی صدف، استفاده از پوسته صدف و استفاده های دارویی و بهداشتی مناسب است.
مدیرکل شیلات هرمزگان، انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در خصوص نظارت شیلات استان و مشاوره و راهنمایی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بر مزرعه الگویی پرورش صدف و با اجرای شرکت مجری در این راستا خبر داد.
رییس پژوهشکده اکولوژی خیلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اقدام های خوب انجام شده در شیلات استان گفت: خوشبختانه در زمینه صدف مروارید ساز و خوراکی کارهای خوبی صورت گرفته که امید است با همت و پیگیری های موجود این مهم شتاب گیرد.
محمد صدیق مرتضوی افزود: دانش و تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با همکاری شیلات هرمزگان به سمت تولید هدایت می شود.


  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha