تعمیرات اساسی ۷۰۰ دستگاه واگن با هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از تعمیرات اساسی ۷۰۰ دستگاه واگن با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان توسط شرکت واگن سازی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مهدی شایسته اصل با تأکید بر تمعیرات اساسی حداقل ۷۰۰ دستگاه واگن، گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن حدود یک سال و ۶ ماه درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، شرکت واگن سازی تهران به عنوان یک شریک راهبردی در این مسیر اعلام آمادگی کرده تا با مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان این پروژه اورهال را به سرانجام برساند همچنین شرکت واگن سازی تهران همه ظرفیت‌های تعمیرگاهی و کارخانه را در اختیار قرار می‌دهد تا هرچه سریع‌تر نیاز عاجل مترو به اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن برطرف شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: اولویت اول شرکت مترو و قرارگاه حمل و نقل، تأمین قطعات و تجهیزات راهبردی مترو و همچنین پر کردن انبارها از قطعات مورد نیاز و اضطراری است، درهمین راستا یک قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی امضا و جاری شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد مذکور با مشارکت بانک شهر و شرکت شهر آتیه امضا شده، افزود: خریدها متناسب با نوع تجهیزات و قطعات مورد نیاز انجام می‌شود و به مرور تحویل شرکت داده می‌شود دو هزار عدد چرخ نیز از ماه‌های گذشته ثبت سفارش شده بود. درحال حاضر بیش از ۲۰۹ عدد چرخ تحویل انبار مترو شده است و طبق جدول زمان بندی مشخص این چرخ‌ها به مرور تحویل داده می‌شود.

شایسته اصل، بخشی از این چرخ‌ها را مربوط به قطارهای دو طبقه خط پنج (کرج) و بخش دیگر را مربوط به قطارهای DC ذکر کرد و افزود: تأمین این چرخ‌ها بخشی از اقدامات اورهال و آماده سازی ناوگان قطارهای مترو است.

اورهال ۲۰ رام قطار قدیمی

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درباره اورهال قطارهای قدیمی، توضیح داد: درحال حاضر ۴۲ قدیمی رام قطار در خطوط یک و دو فعال است که زمان تعمیرات اساسی قطعی تعدادی از این قطارها گذشته است؛ اما به علت کمبود قطار و به اجبار با شرایطی بسیار سخت، فعالیت می‌کنند. تعمیرات اساسی ۲۰ رام از این قطارها در دست اقدام است و منابع مالی آن از طریق فاینانس خارجی پیش بینی شده تعمیرات اساسی و ارتقای این قطارها سبب می‌شود تا ۲۰ سال دیگر در خطوط فعال باشند.

شایسته اصل ضمن اشاره به تعمیرات اساسی مرکز فرمان مترو هم گفت: مرکز فرمان مترو تهران به عنوان مغز تصمیم گیرنده و راهبری سیستم مترو بشمار می‌رود که موضوعاتی نظیر کنترل ترافیک و سرفاصله زمان بندی قطارها را به صورت مرکزی کنترل می‌کند.

وی در تشریح وظایف مرکز کنترل فرمان اظهار کرد: تمامی راهبران ناوگان و سیستم موظف هستند هماهنگی‌های لازم را با مرکز فرمان انجام دهند. برق بالاسری و شبکه مترو از طریق مرکز کنترل فرمان مدیریت می‌شود و اگر هر آسیب و نقصی وجود داشته باشد در لحظه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید براینکه مرکز کنترل فرمان جزو مهم‌ترین ارکان شرکت بهره برداری مترو تهران است، افزود: این مرکز در زمان تحویل از مدیریت شهری گذشته با مسائلی مواجه بود که به لحاظ فنی و تکنولوژی نیاز به ارتقاء دارد. بعضی از خطوط مترو در زمان احداث مرکز کنترل فرمان در ذیل این مرکز ایجاد نشده بودند اما به زودی خطوط ۶ و ۷ به مرکز کنترل فرمان اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha