۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84771971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد تهم زنجان دارای با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بر اساس پایش‌های مستمر، آب سد تهم در شهر زنجان با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی در کشور است.

اسماعیل  افشاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پایش مستمر آب مخزن سد تهم و نمونه برداری هایی که به صورت ماهانه از سوی شرکت آب منطقه ای زنجان از ورودی آب رودخانه های تهم، گلهرود و خشکه رود، همچنین مخزن سد به عمل می آید، کیفیت آب سد تهم مشکلی ندارد. 
وی خاطرنشان کرد: در پایش های انجام شده پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین مورد آنالیز قرار گرفته است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سپس به تصفیه خانه آب شهر منتقل شده و آب خروجی از مخزن سد قبل از تحویل به مشترکان توسط شرکت آب و فاضلاب استان در حد استانداردهای کشوری و به صورت مستمر در تصفیه خانه تهم تصفیه و کیفیت آن مورد پایش مستمر قرار می‌گیرد.
افشاری تاکید کرد: سدهای سطح کشور که تأمین کننده آب شرب هستند، به اندازه سد تهم محصور نشده اند. 
وی متذکر شد: حضور تعدادی از شهروندان در کنار دریاچه تهم به منزله آلودگی آب نبوده و نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: این شرکت از سالهای گذشته هشدارهای لازم به منظور  جلوگیری از تغییر کاربری در بالادست سد را داده است. 
افشاری ادامه داد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز هم باید با حساسیت های لازم پیگیری و با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: این شرکت سالهای گذشته تعدادی از بناهای ساخته شده در حریم دریاچه را تخریب کرد و اخطاریه های لازم به منظور قلع و قمع برخی از ساخت و سازهای موجود در حاشیه سد را داد و این موضوع را از طریق مراجع قضایی نیز پیگیری می‌کند. 
به گفته وی، چالش و نگرانی اصلی شرکت آب منطقه ای فعالیت های معدنی و صنعتی در بالادست این سد است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: این موارد و از همه مهمتر کاهش فاحش میزان آب ورودی به مخزن سد از نظر کمی، در پایین آمدن کیفیت آب در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha