استانداران خراسان رضوی و ختلان تاجیکستان تفاهم‌نامه امضا کردند

مشهد- ایرنا- استانداران خراسان رضوی و ولایت ختلان تاجیکستان، روز دوشنبه در جریان نشست مشترک روسای جمهور دو کشور در تهران، تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه‌ای امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در این نشست با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان در سالهای اخیر، خراسان رضوی و ختلان را به هم نزدیک‌تر کرده است، اظهار داشت: بر پایه تفاهم نامه امضا شده، ۲ طرف در زمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری به همکاری خواهند پرداخت.

در جریان نشست امروز روسای جمهور ایران و تاجیکستان، ۱۷ سند همکاری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، فناوری‌های نو محیط زیست، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رسید.

این اسناد از سوی وزیران امور خارجه، صنعت معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی نیرو، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، دادگستری، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای سازمان بورس اوراق بهادار، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و همتایان آنان به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha