معاون استاندار فارس: دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات پیش‌بینی شده اقدام کنند

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند که نسبت به جذب اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸ اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی زاده، بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: این اعتبارات که با هدف شکوفایی اقتصاد استان‌ها و کشور در قانون بودجه دیده شده، توسط بانک های عامل از محل هدفمندی یارانه ها و بخشی به شکل سرمایه ثابت و بخشی به عنوان سرمایه در گردش برای کمک به صنایع و بنگاه های اقتصادی تخصیص می یابد.
وی ادامه داد: سهم استان فارس در سال ۱۴۰۰ از این اعتبارات یک هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تا پایان تیرماه باید نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.
او اظهار داشت: بر همین اساس تاکنون سه هزار طرح پس از طرح در گروه‌های کارشناسی به بانک ها ارجاع شده که تعداد کمی از آنها منجر به قرارداد شده که به دنبال عارضه یابی در این زمینه و رفع موانع موجود با هدف جذب حداکثری این اعتبارات هستیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: این اعتبارات در استان در سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی داشته و به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۹۷۰ میلیارد تومان آن برای بخش مسکن دیده شده و مابقی نیز برای رونق بخشی به طرح‌ها و پروژه های سرمایه گذاری اختصاص خواهد یافت.
ربانی زاده، ضمن تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد و تولید افزود: باید استقلال تولیدی و اقتصادی خود را به دست آوریم و اقتصادی قوی داشته باشیم تا در جریان تحولاتی که در دنیا روی می دهد کمترین آسیب به کشور وارد شود.
او افزود: اگر اقتصاد توانمند و قوی شود مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را هم بهتر می توان مدیریت کرد.
وی، ابراز امیدواری کرد که با رشد و پویایی که در اقتصاد ایجاد می شود اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت محقق شود.
ربانی زاده، رشد اقتصادی پیش بینی شده برای فارس در سال ۱۴۰۱ را هشت درصد برشمرد و گفت: این رشد اقتصادی از محل سرمایه گذاری و بهره وری محقق خواهد شد.
وی افزود: برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در فارس نیازمند ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم که باید توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha