۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84772668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه های ویژه ارتحال امام در مدارس البرز رویکرد بصیرتی- تربیتی دارد

کرج- ایرنا- اعضای ستاد استانی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حوزه آموزش و پرورش البرزاعلام کردند:  برنامه های ویژه سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مدارس این استان رویکرد بصیرتی – تربیتی دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز عصر دوشنبه در این نشست گفت: تبیین اندیشه های امام با خلاقیت و نوآوری در مدارس از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام « علیرضا ابراهیمیان » افزود: زمینه شناخت دانش آموزان را در راستای آشنایی با زندگینامه و شخصیت امام خمینی (ره) فراهم کنیم  و این کار را در دهه کرامت که همراه با ولادت امام مهربانی هاست شروع کنیم.

وی بیان داشت: برای هدایت دانش آموزان در فضای مجازی باید تلاش کرد و برای رسیدن به این مهم ضرورت دارد کارها را در قالب تشکیلات دانش آموزی پیش ببریم.

ابراهیمیان تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی و تربیتی از جمله در زمینه شخصیت علمی و عرفانی امام راحل برای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد باید از این فرصت کم نظیر استفاده کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز هم به نقش مهم آموزش و پرورش در تبیین جهاد از طریق روایتگری پرداخت و خاطرنشان کرد: روایت رویداد انقلاب و دفاع در مدارس موجب منفعل شدن دانش آموزان و حتی

معلمان می شود.

« امیر حسین دانش کهن » یادآورشد: در روایتگری مدارس ، پیام امام، شهدا و رهبری در راستای پاسداری ازارزش ها و دستاوردهای انقلاب به دانش آموزان انتقال داده می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بالایی دارد، اضافه کرد: اولین شهید ۱۵ خرداد البرز یک روحانی اهل طالقان به نام " شهید همت علی ادیبی " است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در فضای حضوری و مجازی مدارس استان تشکیل شده است  تا با استفاده از ظرفیت مدارس و شبکه های اجتماعی

به معرفی اندیشه های رهبر کبیر انقلاب برای دانش آموزان بپردازیم.

« سردار فتح الهی » تصریح کرد: برنامه های مختلفی از جمله پویش فرزندان روح الله ، برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد به صورت متمرکز استانی و منطقه ای و برگزاری وبینار اندیشه های

امام راحل در بستر شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان و همچنین عصر شعر امام پیش بینی شده است.

وی افزود: دانش آموزان و معلمان  استان البرز در روز های ۱۴ و ۱۵ خرداد بار دیگر با شرکت در برنامه های ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد  با آرمان های امام راحل و شهدا میثاقی دوباره می بندند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یکی از مهم ترین اهداف ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را تجلیل از مقام آن امام و آشنا کردن نوجوانان و جوانان با سیره بنیانگذار انقلاب اسلامی ذکر کرد.

« علی حجرگشت » افزود: امام خمینی (ره) مرجع تقلید زمان خود بود که کتاب های ارزشمندی را نیز به یادگار گذاشته است.

وی بیان داشت: امام خمینی حرکت عظیمی را بوجود آورد که باید به آن بپردازیم.

در این نشست سایر اعضای ستاد به بیان دیدگاه خود در زمینه چگونگی برگزاری برنامه های فرهنگی  ویژه ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد درآموزش و پرورش البرز پرداختند.

استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha