۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84772824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای کاهش سهمیه آرد نانوایان گیلان صحت ندارد

رشت - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان با اشاره به شایعاتی مبنی بر کسر سهمیه آرد نانوایان استان گفت: کاهش سهمیه آرد نانوایان واقعیت ندارد و همانند گذشته واحدهای خبازی بر اساس نوع کارکرد سهمیه دریافت می‌کنند.

فرزاد اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ذخیره گندم و آرد گیلان را در وضعیت مطلوب دانست و افزود: سهمیه آرد نانوایان هم نه تنها کاهش نیافته بلکه هر زمانی که اعلام کمبود شد، با محرز شدن این موضوع، سهمیه اضافی نیز به آنها داده شده و خواهد.

وی ادامه داد با بیان اینکه تیمی از کارشناسان این بخش در حال رصد و بررسی موضوعات مربوط به آرد و نان هستند ، اظهار داشت: افزایش سهمیه نانوایی ها باید متناسب با شلوغی و مشتریان آن ها باشد اما در عین حال یک نانوایی با وجود شلوغی با ۲ یا سه نیروی کار و نانوا، در ساعت های شلوغی اش، نمی تواند بیش از یک میزان مشخص نان بپزد.

سهمیه متخلفان به واحدهای دیگر داده می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان همچنین اعلام کرد: براساس مصوبات کارگروه آرد و نان استان؛ از نانوایانی که در بازرسی ها برای اولین بار مرتکب تخلف شوند تعهد محضری اخذ می شود، ولی چنانچه برای بار دوم مرتکب تخلف شوند میزان یک سوم سهمیه آن نانوا برای سه ماه کسر و طبق نظر فرمانداران به واحدهای دیگر اختصاص می یابد.

اسدی با تاکید بر ضرورت نصب اعلام روزهای تعطیلی و ساعت های کاری توسط نانوایی ها از سوی اتحادیه های نانوایان اظهار داشت: نانوایی ها باید از تعطیلات خودسرانه پرهیز کرده و برای اطلاع مردم برنامه ساعات کاری روزانه و تعطیلات ماهانه را نیز در محل دید عموم نصب کنند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها باید جلوی تعطیلی های غیرموجه نانوایی ها را بگیرند، افزود: در شرایطی گذرا هستیم تا تصمیمات راجع به اصلاح یارانه گندم و آرد اعمال شود؛ ضمن اینکه قرار نیست نه سهمیه ای  از نانوایان کم شود و نه قیمت نان افزایش یابد.

شناسایی ۱۱۶ نانوایی متخلف

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان به بازرسی و نظارت طی  اردیبهشت ماه سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: با بازرسی های انجام شده  از ۵۳۳ واحد نانوایی استان، ۱۱۶واحد نانوایی متخلف شناسایی و برای آنان پرونده تخلف تشکیل شده است.

اسدی گفت: سازوکارهای لازم ، اندیشیده شده و سامانه های کاملا هوشمند طراحی ، اجرایی و رصد می شوند تا از قاچاق، کم فروشی، گران فروشی و احتکار جلوگیری شود.

استان گیلان با جمعیت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارای حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی است که بطور میانگین به ازای هر ۶۷۵ نفر یک واحد نانوای در سطح استان داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha