رییس دامپزشکی قشم: برداشت ماهیان دریایی در قفس آغاز شد

قشم- ایرنا - رییس اداره دامپزشکی قشم از آغاز برداشت ماهیان دریایی در قفس از نوع «سی باس» در این جزیره خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در این فصل مقدار تقریبی ۸۰۰ تُن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

محمد صدیق ارم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های مهم اقتصادی مقاومتی کشور است و جزیره قشم به دلیل دارا بودن شرایط مناسب مناطق آزاد و دسترسی آسان تر به بازارهای صادراتی در صورت ایجاد زیر ساخت های این صنعت می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری و تولید این گونه از آبزیان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت پرورش ماهیان دریایی در قفس در جزیره قشم نگین خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند که این شرکت ها دارای مجوزهای بهداشتی دامپزشکی از بخش دولتی و نظارت مسوولین فنی دامپزشکی بخش خصوصی است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: با نظارت های مستمر بهداشتی از مراحل پرورش ماهیان دریایی در قفس که از ابتدا توسط همکاران پر تلاش دامپزشکی این شهرستان از زمان شروع فعالیت تا مرحله پایانی در حال انجام است، آزمایش های تشخیصی و بالینی طبق ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی برای پرورش این ماهی ها انجام و نسبت به تشخیص و پایش بیماری ها اقدام می شود تا در نهایت محصولی سالم برای استفاده هموطنان وارد بازار مصرف شود.

ارم اضافه کرد: تاکنون برای سه مزرعه پرورش ماهیان دریایی در قفس با ظرفیت اسمی هزار و ۲۵۲ تُن مجوز فعالیت از سوی این اداره صادر شده است و تقویم زمانی برای پروش این ماهی ها با فراهم بودن شرایط دمایی شهرستان قشم از اواسط آبان هر سال آغاز و حداکثر تا اوایل خرداد سال بعد ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس بازدید و گزارش اعلامی از سوی سه شرکت های فعال یادشده در این حوزه ۷۰۳ هزار قطعه بچه ماهی پرورشی از نوع سی باس با گواهی حمل بهداشتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از این استان وارد جزیره قشم شده که این آبزیان پس از اتمام دوره پرورش ماهی در قفس ضمن انجام آزمایش باقیمانده دارویی با توجه به عدم زیر ساخت صادرات برای عمل آوری و انجماد به شرکت های عمل آوری مجاز و یا به صورت تازه به خارج از شهرستان قشم و استان هرمزگان ارسال می شوند.

به گزارش ایرنا، پرورش ماهی در قفس یکی از شیوه‌های نوین آبزی‌ پروری است که توسعه آن نیازمند حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات و ابهامات پیرامون این صنعت نوپا است.

پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های متداول پرورش ماهی است که در سال‌های اخیر با توجه به مزایای آن مورد توجه کشورهای دنیا قرار گرفته است.

ماهی سی‌باس گونه‌ای شناخته شده در دنیا است که بازار خوب و طرفداران زیادی درحوزه خلیج فارس، آمریکا و اروپا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha