۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84773354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان خواهان گردآوری اطلاعات نهادهای خیریه و مردم نهاد شد

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان درباره اهمیت تشکیل بانک اطلاعاتی تشکل‌های مردمی تصریح کرد: جمع‌آوری آمار و ارقام و اطلاعات خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان در محل استانداری اصفهان افزود: به نظر می رسد سامانه کمیته امداد ظرفیت خوبی برای گردآوری اطلاعات مباحث نیکوکاری و خیریه ها باشد و لازم است این سامانه برای نهادهای مختلف و خیریه ها معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تشکل های مردمی همچنین در زمینه های اجتماعی مانند ازدواج و افزایش جمعیت بطور ویژه برنامه ریزی کنند و حمایت خود را از قشر مستضعف افزایش دهند.

وی همچنین گفت: لازم است یک مراسم ویژه و در خور شان برای ۲ تن از حافظان محیط زیست استان فارس (محیط بان محمد فرهمند و همیار محیط زیست، رضا بهرام پور) که در روزهای اخیر به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند در اصفهان برگزار شود.

جان‌نثاری ادامه داد: برگزاری چنین برنامه ای با محوریت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و دیگر نهادهای متولی و با دعوت از خانواده آنان ضروری است.

وی اضافه کرد: برپایی چنین مراسم یادبودی می تواند الگویی در سراسر کشور باشد و حساسیت ها را نسبت به حفظ محیط زیست و جان محیط بانان افزایش دهد، استانداری هم در این زمینه حمایت های لازم را خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: بدون شک برگزاری مراسم برای شهدا مانند ۲ شهید نامبرده، چنان ارزشی دارد که نهادها و تشکل های مختلف مانند تبلیغات اسلامی نیز پای کار خواهند آمد.

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: پنج هزار هیات مذهبی، ۱۳۰ کانون خادمیاری، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری، ۲ هزار و ۷۰۰ مجموعه و گروه جهادی و یک هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد در این استان فعالیت دارند.

مسعود مهدویان فر اضافه کرد: تشکل بانک اطلاعاتی از این مجموعه ها همانطور که پیش از این تاکید شد ضروری است و به پیشبرد بهتر اهداف می انجامد.

در درگیری ششم خرداد محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات استان فارس با شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده دره باغ، محیط بان محمد فرهمند و همیار محیط زیست، رضا بهرام پورجان باختند و علی اسدی دیگر همیار محیط زیست نیز زخمی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha