کتاب منتخب الاثر، با نثری روان شبهات مهدویت را پاسخ می دهد

قم ـ ایرنا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کتاب ارزشمند منتخب الاثر با نثری خوب و روان، شبهات مرتبط با امام زمان(عج) و مهدویت و مسائل اساسی اعتقادی را به خوبی پاسخ می دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رضا استادی، سه شنبه شب در آیین نکوداشت هفتادمین سال تألیف کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» در قم گفت: همانگونه که علما و بزرگان حوزه تأکید کرده اند، کتاب هایی که در حوزه های علمیه نوشته می شود، باید در شأن حوزه و مفید و سودمند باشد.

وی با بیان اینکه کتاب های نویسندگان حتی برای یک نویسنده، همه در یک سطح نیستند و مؤلف را گاهی با کتاب های مشهورش و به عنوان صاحب اثر معرفی می کنند، اظهار داشت: کتاب منتخب الاثر در میان ۲۰۰ عنوان کتاب مرحوم آیت الله صافی، از دیگر تألیفات ایشان بهتر و مشهورتر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یکی از ویژگی های کتب برجسته دینی و حوزوی را انگیزه الهی آنها دانست و گفت: بدون تردید آیت الله صافی گلپایگانی نیز در نگارش کتاب منتخب الاثر، انگیزه ای جز ترویج دین و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نداشته و این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ماندگاری تألیفات یکی دیگر از ویژگی های کتب برجسته است، خاطرنشان کرد: همانگونه که کتابی همچون «لمعه» هنوز جزو درس های اصلی حوزه است، کتاب منتخب الاثر نیز از ۷۰ سال پیش تا کنون، نه تنها فراموش نشده، بلکه چندین بار تجدید چاپ شده است.

استادی با بیان اینکه یکی از شاخصه های کتاب های خوب و ارزشمند، قابلیت ادامه و تکمیل آن است، تصریح کرد: آیت الله صافی کتاب منتخب الاثر را در ۳۰ سالگی تألیف کردند، اما به مرور و در سال های بعد آن را بر اساس نیاز تکمیل کردند.

وی با اشاره به جذابیت کتاب منتخب الاثر برای علما و فضلای حوزه های علمیه برای نوشتن شرح بر آن، گفت: این کتاب با عظمت با نثری خوب و روان، شبهات مرتبط با امام زمان(عج) و مهدویت و مسائل اساسی اعتقادی را به خوبی پاسخ می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان یکی از بزرگترین وظایف حوزه های علمیه را مقابله با هجمه فکری و فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم با قلم و گفتار و منبر خود، اعتقادات مردم را مستحکم کنیم و اگر کسی بتواند با بیان و استدلال خوب، معارف شیعی را گسترش دهد، این هنر و افتخار است.

آیین نکوداشت هفتادمین سال تأسیس کتاب گرانسنگ «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر(ع)» تألیف مرحوم حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به همراه رونمایی از کتاب «ارج نامه منتخب الاثر» به قلم جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان، با پیام آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در سالن همایش های خواجه نصیرالدین طوسی قم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha