تیم های خدمات سلامت البرز دردهه کرامت راهی مناطق محروم شدند

کرج - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت:همزمان با آغاز دهه کرامت، طرح ارایه خدمات سلامت در مناطق محروم و کم برخوردار این استان به اجرا درآمد.

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : این تیم ها براساس برنامه ریزی انجام شده طی این مدت به شهرستان های کرج ، اشتهارد، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس و طالقان اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: تیم های پزشکی با حضور درمناطق محروم خدماتی مانند ویزیت رایگان، تست قند خون ، فشار خون، دارو و برخی خدمات پزشکی دیگر برحسب تقاضا ارائه می کنند.

خلفی گفت: معاونت داوطلبان و جوانان همچنین برای دهه کرامت بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی برای ارائه به همشهریان در مناطق کم برخوردار تدارک دیده اند.

 وی خاطرنشان کرد: اکنون ۸۳ خانه هلال در مناطق محروم وکم برخوردار این استان به خانواده های نیازمند خدمات آموزشی و بهداشتی ارائه می دهند.

وی  افزود: خانه هلال پل ارتباطی است که می تواند نقش موثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

خلفی بیان داشت  که با تاسیس خانه های هلال  به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان است.

در اجرای این طرح تعدادی  درمانگاه و کاروان سلامت در مناطق محروم البرز احداث شده است.

وی ادامه داد: تیم های هلال احمر در کنار سایر دستگاه های اجرایی در مناطق محروم در تلاش برای ارایه خدمات بهتر به ساکنان این مناطق هستند.
خلفی بیان داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا نیز تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات به مردم مناطق مختلف استان البرز داشتیم.
وی اضافه کرد: همراهی در تامین تخت های بیمارستانی، ویلچر و کپسول های اکسیژن از جمله اقدامات موثر در این زمینه بوده است.
خلفی که به مناسبت هفته گرامیداشت هلال احمر سخنرانی داشت گفت: ترویج فرهنگ بشر دوستانه که با فرهنگ ایرانی و اسلامی همپوشانی دارد از اهداف فعالیت های این نهاد مردمی است.
وی با برشمردن نام  سازمان های جمعیت هلال احمر از جمله امداد و نجات، داوطلبان و جوانان یادآور شد:بزرگترین سرمایه جمعیت هلال احمر سرمایه اجتماعی یعنی نیروی انسانی است.
۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته گرامیداشت جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha