تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

تبریز- ایرنا- بیست و دومین سفر استانی رئیس جمهور فردا صبح به آذربایجان شرقی انجام می‌شود تا یکی از ماندگارترین صفحات تاریخی در فصل توسعه این خطه به یادگار بماند و طرح‌های عمرانی که برخی حتی تا ۲ دهه نیز به تاخیر افتاده و تبدیل به رویای مردم شده است، رنگ حقیقت به خود بگیرد.

به گزارش ایرنا، طرح های فراوانی در این استان به علت طولانی شدن تاکنون میلیاردها تومان هزینه در برداشته و آرزوی مردم را نیز بر دل گذاشته است، طرح هایی مثل احیاء دریاچه ارومیه، طرح انتقال آب ارس به تبریز، طرح مقبره الاشعرا تبریز، مترو، راه آهن میانه- تبریز، سدها و راه های آذربایجان شرقی،  در کنار آنها تاسیس مس آذربایجان، استفاده از ظرفیت خودروسازی، رفع مشکل زیرساخت های برق، آب و گاز در بخش صنعت از مواردی است که انجام آنها همت عالی می طلبد تا جبران مافات گذشته شود. 

با راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها تحول عمیقی در وضعیت اقتصادی و اشتغال آذربایجان شرقی و حتی کشور ایجاد می شود و حضور دولت سیزدهم در این استان، نور امیدی در دل عوام و خواص روشن می کند.

از مدتی پیش استاندار فعال و انقلابی آذربایجان شرقی با هم افزایی مدیران اجرایی، نمایندگان و مردم استان با برگزاری جلسات متعدد، نظرخواهی و مشورت گرفتن از صاحب نظران، نخبگان و کارشناسان ضمن استقبال شایسته از رئیس جمهور درخواست ها و مطالبات اقشار مختلف را به حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی برسانند تا چشم انداز روشنی برای این خطه قهرمان پرور کشورمان ترسیم شود. 

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

پهلوان پرویز هادی: نسبت به این سفر بسیار خوش بینم به شرطی که اعتبارات سفر منطقی و پی گیری های بعد از سفر مجدانه باشد

قهرمان کشتی آسیا و دارنده مدال جهانی در خصوص سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: نسبت به این سفر بسیار خوش بین هستم به شرطی که طرح ها و اعتبارات سفر منطقی و پی گیری های بعد از سفر از طریق مسوولان و نمایندگان مجلس مجدانه باشد. 

پهلوان پرویز هادی اظهار کرد: این سفر پر خیر و برکت خواهد بود و برای طرح های شهری تبریز مثل خط ۲ متروی تبریز ماندگار خواهد بود. 

وی همچنین با اشاره به سرانه پایین مکان های ورزش آذربایجان شرقی، گفت: سرانه ورزش استان فاجعه است طوری که از ۲۰ تا ۲۸ سانتی متر برای هر نفر تجاوز نمی کند و در مناطق کم برخوردار حتی نزدیک صفر است. 

وی افزود: بر این اساس باید زیرساخت های ورزشی تقویت شود از جمله ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز نیاز به رسیدگی دارد چون اعتبار تعمیر، نگهداری و توسعه ندارد این ورزشگاه شاهد حضور میهمانان خارجی و تماشاگران خارج از استان است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

عضو شورای شهر تبریز همچنین تشکیل سازمان ورزش شهرداری تبریز را از نیازهای اساسی این کلانشهر اعلام کرد و افزود: این اقدام نیازمند دستور وزارت کشور است. 

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

مسوولان پاسخگوی انتظارات مردم باشند

از روحانیان خوشنام و انقلابی آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم این خطه با توجه به ویژگی های آذربایجان شرقی در تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی در دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی و پشتیبانی از انقلاب، انتظار رفع مشکلات آذربایجان شرقی به خصوص در حوزه های فرهنگی و اقتصادی را دارند.
حجت الاسلام حسین تقی زاده با تاکید به وفاداری مردم آذربایجان نسبت به نظام گفت: این مردم همواره دنبال روی انقلاب و ولایت بوده و البته بی توقع هستند اما مسوولان باید با این تناسب پاسخگوی انتظارات مردمی باشند. 

وی همچنین گفت: در حوزه صنعت و اقتصاد فعال شدن واحدهای راکد مانده و مهار گرانی و تورم یک مطالبه عمومی استان است.
وی ادامه داد: توجیه و روشنگری کامل مردم از آینده وضعیت اقتصادی کشور یک ضرورت است، نظارت همگانی به ویژه به کلیه اجناس و صنوف نه فقط بر روی چند کالا از دیگر مطالبه همگانی است چون اجناس به صورت افسار گسیخته ای گران شده است.

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد: استفاده از نیروهای مجرب اقتصادی و دلسوز انقلاب و مدیریت جهادی در حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت اول قرار گیرد که یک انتظار عمومی است. 

نظارت کامل بر قیمت و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت ها خواست مردمی است

کارمند و شهروند تبریزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبیین درست کارهای دولت و رفع شبهات موجود و نگرانی های اقتصادی و گرانی مطالبه همگانی است.

ودود هدایی گفت: نظارت کامل بر قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت ها به صورت غیر قانونی نیز خواست مردمی است تا درآمدها کفاف زندگی را بدهد. 

وی مقابله با بکارگیری بازنشستگان بجای استخدام نیروی جوان که با وجود منع بکارگیری کماکان در برخی جاها انجام می شود را از جمله درخواست هایی دانست که بیشتر مردم نسبت به آن حساس هستند. 

هدایی ادامه داد: تعیین حدود قانونی حجاب و عفاف و جرم دانستن عدم مراعات آن و اقدام جدی از طرف مسئولین و عدم توجه به نظرات سست و بی پایه غیر معتقدین به این مسأله، اضافه کردن حقوق کارگران و عدم اضافه کردن حقوق مدیران و پزشکان، راه اندازی اینترنت داخلی کشور، استفاده از نظرات مردم در عزل و نصب ها و گزارشگیری از مردم در تخلفات، مشکل استخدام و افرایش حقوق در بانک های دولتی نیز باید برطرف شود. 

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

ایجاد پارک فن آوری خودرو متناسب با ظرفیت های آذربایجان شرقی است 

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد پارک فن اوری خودرو در استان با توجه به وجود کارخانه ها و واحدهای دانشگاهی استان در این حوزه برای ایجاد خودرو داخلی و فن آور یکی از نیازهای دانشگاهی و صنعتی استان است. 

دکتر غلامرضا کاظمی زاده اظهار کرد: توسعه و کمک به مراکز رشد و کارآفرینی استان با توجه به نیروی تحصیل کرده و مراکز دانشگاهی فراوان می تواند در این سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی محقق شود. 

وی همچنین گفت: ایجاد هاب گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی با توجه به همسایگی عراق، آذربایجان و ترکیه می تواند این منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کند. 

کاظمی زاده اظهار کرد: سرمایه گذاری و حمایت در ایجاد باغات و مزارع دانش بنیان در استان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کشاورزی دانش بنیان بسیار حایز اهمیت است. 

مجید بهشتی استاد دانشگاه هم معتقد است پروژه مهم مورد نیاز استان، تبدیل شهر تبریز به منطقه آزاد تجاری فرش، چرم و صنایع دستی است که می تواند با ادغام کل مناطق و نواحی آزاد تجاری استان با مصوبه هیات وزیران محقق و زمینه ساز توسعه استان شود.

وی اتصال راه آهن استان به چشمه ثریا در مرز ترکیه را از ضرورت های توسعه تجاری و افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه عنوان کرد.

صنعتگران چرم و کفش از آقای رئیس جمهور انتظار حمایت جدی برای ایجاد بسترهای لازم صادرات را دارند

کارآفرین و فعال بخش کفش و چرم تبریز نیز به ایرنا گفت: صنعت کفش تبریز به عنوان یکی از صنایع بزرگ که میزان اشتغال زایی بالایی دارد در کشور محسوب می شود که از نبود ماشین آلات به روز، نیروی انسانی کافی و نبود تجاری سازی رنج می برد. 

حامد آقازاده با اشاره به اینکه لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص احساس می شود، اظهار کرد: سال گذشته مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش تبریز به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و اتحادیه کفاشان تبریز راه اندازی شده است ولی هنوز نتایج آن در صنعت نمود پیدا نکرده و نیازمند حمایت همه دست اندرکاران صنعت است.  

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: صنعتگران چرم و کفش از آقای رئیس جمهور انتظار حمایت جدی در جهت ایجاد بسترهای لازم برای صادرات و تسهیل کردن صادرات و حذف عوارض گمرگی برای ورود ماشین آلات و برخی مواد اولیه مورد نیاز دارند. 

آقازاده ادامه داد: امیدوارم با حمایت دولت و همت تشکل‌های صنفی و تلاش تولیدکنندگان شاهد رونق و توسعه بیشتر صنعت ریشه دار کفش باشیم.

امکان یک زندگی شرافتمند برای قاطبه شهروندان فراهم شود

پیشکسوت رسانه های آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم در آذربایجان شرقی از رئیس جمهوری توقع دارند با روش های علمی  و بکارگیری نیروهای کار آمد، ضمن کاستن از فاصله طبقاتی موجود در جامعه که متاسفانه در دهه های اخیر بیشتر هم شده است، امکان یک زندگی شرافتمند مبتنی بر قانع بودن را برای قاطبه شهروندان به ویژه قشرهای ضعیف جامعه فراهم آورد.
محمدحسن علملو با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از جوانان به دلیل عدم اشتغال قادر به تشکیل زندگی نیستند، اظهار کرد: توجه به قشر جوان و بخصوص تحصیل کرده  و اشتغال آنان برای تشکیل  یک زندگی آبرومند می تواند از دیگر مطالبات مردمی باشد .
وی با بیان اینکه رونق بخشیدن به واحدهای صنعتی و تولیدی و به ویژه کسب و کارها از مطالبات مردم استان محسوب می شود، افزود: در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها در استان و به ویژه شهر تبریز و همچنین بعضی واحدهای تولیدی با توجه به شرایط اقتصادی موجود چندان رمقی ندارند.
وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم در آذربایجان شرقی سالهاست پائین بوده  و ضروری است در این جهت اقدامات موثری صورت گیرد، گفت: رونق بخشیدن به کسب و کارها ، توسعه و فعال کردن بیشتر واحد های تولیدی و صنعتی استان ، توسعه صنعت گردشگری استان با توسعه زیر ساختها و توجه به آثار تاریخی و گردشگری استان بویژه شهر تبریز می تواند در جهت اقزایش درآمد سرانه استان موثر باشد .

متاسفانه به رغم موقعیت جغرافیائی منطقه ، ظرفیت های بومی و آثار تاریخی و گردشگری بسیار ، این استان چندان بهره ای از بخش نبرده است. 
وی گفت: گماردن مدیران کاردان، متعهد زیبنده استان آذربایجان شرقی در راس ادارات، سازمان ها و شرکت های دولتی که بتوانند در جهت تامین منافع مردم کار و تلاش بکنند، از دیگر مطالبات مردم آذربایجان شرقی است.

رسانه ها و مطبوعات نیاز به توجه بیشتر دارند
وی همچنین خواستار توجه به رسانه و خبرنگاران به عنوان متولیان توسعه همه جانبه در کشور شد و گفت: رسانه ها و مطبوعات به لحاظ اقتصادی حال و روز خوبی ندارند و نیاز به توجه بیشتر دارند.

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

تکمیل امکانات ورزشی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز

داور بین المللی والیبال کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه و اهتمام جدی به ورزش همگانی برای ارتقا سلامت روحی و روانی مردم لازم است به خصوص بعد از مشکلات شیوع کرونا در دوره پسا کرونا این موضوع بیش از پیش نیاز است. 

ابراهیم فیروزی افزود: توجه جدی به موضوع مسائل فرهنگی و اخلاقی و توسعه بازی جوانمردانه جزو اولویت های حوزه ورزش قرار گیرد، حمایت از قهرمانان، مربیان و داوران افتخار آفرین و نخبه ورزشی کشور از مطالبات ورزشکاران است. 

هتل ورزش حیاتی ترین نیاز این بخش در آذربایجان شرقی

فیروزی در خصوص نیازها و مشکلات ورزش آذربایجان شرقی نیز گفت: موافقت برای ایجاد هتل ورزش به عنوان نیاز اول استان است و در این زمینه خلاء وجود دارد. 

وی یادآور شد: تکمیل امکانات ورزشی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز، تامین اعتبارات پایدار مورد نیاز برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران -آذربایجان از عمده ترین نیازهای بخش ورزش آذربایجان شرقی است که در سفر رییس جمهوری انتظار مساعدت  می رود. 

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

 استاندار آذربایجان شرقی: در دولت سیزدهم کلنگ زنی وجود ندارد

 استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم کلنگ زنی وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه های مهمی که در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی از یاد رفته و یا به دلیل کمبود منابع دچار مشکل شده اند در سفر رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گیرد.

 عابدین خرّم با اشاره به مهم ترین اهداف سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، اظهار داشت: رشد و توسعه استان باید به صورت متوازن با استان های دیگر با توجه به ظرفیت ها و فرصت هایی که در استان وجود دارد انجام گیرد؛ در استان ما ظرفیت های فوق العاده ای وجود دارد که تاثیر ملی و فراملی دارند که رییس جمهور در سفر به این استان آنها را از نزدیک بررسی و ارزیابی خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدار مردمی با اقشار مختلف توسط هیات دولت و معاونان رییس جمهور، ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه های مکتوب مردمی نیز پیگیری و کد داده می شود و همچنین بیش از هزار نفر نیز در سامانه ۱۱۱ به مدت ۴۸ ساعت از طریق ۱۷۰ خط آماده دریافت مسایل و مشکلات و مطالبات مردمی هستند و پاسخ ها نیز در مدت زمان کوتاه ارایه خواهد شد و تمامی وزرا به شهرستان ها سفر کرده و با مردم و مسوولان دیدار خواهند کرد.

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

سفر رییس جمهور فرصت بازیابی جایگاه از دست رفته صنعت آذربایجان شرقی است

 عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از دیرباز به عنوان استان پیشرو در حوزه صنعت مطرح بوده است، گفت: سفر رییس جمهور به استان فرصت مناسبی برای هدف گذاری و ریل گذاری جهت تحقق این مطالبه مردمی است.

روح الله متفکر آزاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آذربایجان شرقی از دیرباز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه صنعت و اقتصاد در جایگاه رفیعی در کشور قرار داشته ولی اکنون توسعه این استان با کندی پیش رفته است. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه های مربوط به محیط زیست، کشاورزی و گردشگری نیز در کنار زیرساخت‌های صنعتی نیازمند تحول است، افزود: بر این اساس مطالبات مهم ما از رییس جمهور در این حوزه هاست.

وی یادآور شد: خوشبختانه سفرهای استانی آقای رییس جمهور همواره پر خیر و برکت بوده به خاطر اینکه هم اعتبارات متمرکز خوبی برای اجرای پروژه ها کنار گذاشته شده و همین اینکه  بالاخره تمرکز شخص اول اجرایی کشور می‌تواند کمک بکند به سرعت اجرای پروژه ها و از این بابت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

ضرورت احیای دریاچه ارومیه
 متفکرآزاد با بیان ضرورت احیای دریاچه ارومیه گفت: در زمینه احیای دریاچه ارومیه پیشنهاد ما این است که انتقال زاب به دریاچه ارومیه هر چه سریعتر به اتمام برسد با توجه به اینکه بخش اعظم پروژه پیش رفته و همین طور تونل زاب و مسیر کانی سیب انجام شده است. 
وی همچنین با اشاره به اینکه انتقال آب ارس به تبریز و دشت شبستر و مرند از طرح های بسیار مهم و بزرگ است که می‌تواند به رفع مشکل آب تبریز کمک اساسی کند، گفت: پیشبرد آن نیاز به مساعدت رییس جمهور است.
 وی با بیان اینکه اتوبان تبریز- بازرگان بخش مهمی از ترانزیت شمال غرب و تجارت کشور را تقویت می کند، افزود: دستور رییس جمهوری برای انجام و اتمام این طرح را خواستار شد.

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

طرح ها و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به نحوی تصویب شود که اتمام آنها برای دولت‌های آینده نماند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ها، مصوبات و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی طوری باشد که اتمام آنها برای دولت های آینده نماند.

مسعود پزشکیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی مواقع تعداد طرح‌ها بیش از توان مالی مصوب می شود و امکان اتمام آن میسر نشده همان طور که از دولت های گذشته طرح های نیمه تمام به میراث مانده است.

وی با اشاره به اولویت ها و طرح های نیمه تمام مهم آذربایجان شرقی گفت قطار تبریز میانه مراحل آخر خود قرار گرفته و با تخصیص اعتبار اندکی امکان پایان وجود خواهد داشت.

مشکلات برق، آب و حمل و نقل آذربایجان شرقی برطرف شود بیشتر مشکلات خود به خود رفع می شود

پزشکیان اظهار کرد: پیشنهاد می کنم دولت در این سفر مشکلات برق، آب و حمل و نقل آذربایجان شرقی ایران برطرف کند و بقیه موارد به سفرهای آینده موکول شود البته با رفع مشکلات یاد شده بیشتر معضلات آذربایجان شرقی خود به خود برطرف می شود.

وی گفت: قطار تبریز - میانه موجب کاهش زمان مسافرت به تهران، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود محیط زیست و کاهش مصرف بنزین می شود که به نفع مردم استان تمام خواهد شد.

وی مهمترین نیاز است آن را به آب دانست و گفت: به علت کمبود منابع آبی در آذربایجان شرقی اجرای طرح های آبی بسیار حیاتی و ضروری است .

پزشکیان گفت: طرح انتقال آب ارس به تبریز و انتقال آب زاب از طریق تونل به دریاچه ارومیه آغاز شده اما باید زودتر اعتبار لازم برای اتمام طرح ها تخصیص یابد.

وی با اشاره به کمبود برق در آذربایجان شرقی گفت: توسعه زیرساخت های برق در استان یکی از نیاز های صنعتی به شمار می آید و در واقع اگر توسعه این زیرساخت ها در استان انجام نشود توسعه صنعتی معنا ندارد و برای استان حیاتی است.

فواید مس آذربایجان به خود استان بازگردد

وی با اشاره به ضرورت ایجاد سریع شرکت مس آذربایجان گفت: این درخواست یک مطالبه عمومی است چون بسیاری از درآمدهای مس سونگون که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است منافعی برای آذربایجان شرقی ندارد.

وی ادامه داد: از فواید فرهنگی، اقتصادی و ورزشی بخش مس آذربایجان شرقی، استان کرمان بهره می برد و اکنون تیم های ورزشی آذربایجان شرقی مثل تراکتورسازی و ماشین سازی با بالاترین سابقه باشگاهی در ایران و آسیا روز به روز تنزل می یابند و بخش خصوصی نیز به علت چارچوب نادرست از حمایت این تیم ها عاجز مانده اند اما توسعه فوتبال در استان هایی که منافع مس آذربایجان شرقی را در اختیار می گیرند روز به روز بهبود می یابد.از فواید فرهنگی، اقتصادی و ورزشی بخش مس آذربایجان شرقی، استان کرمان بهره می برد و اکنون تیم های ورزشی آذربایجان شرقی مثل تراکتورسازی و ماشین سازی با بالاترین سابقه باشگاهی در ایران و آسیا روز به روز تنزل می یابند و بخش خصوصی نیز به علت چارچوب نادرست از حمایت این تیم ها عاجز مانده اند اما توسعه فوتبال در استان هایی که منافع مس آذربایجان شرقی را در اختیار می گیرند روز به روز بهبود می یابد.

پزشکیان پیشنهاد کرد مس سونگون مستقل شود تا منابع آن به استان برگردد و توسعه آذربایجان شرقی و اشتغال را فراهم کند.

وی با اشاره به طولانی شدن طرحهایی مثل مقبره الشعرا گفت: با اختصاص اندکی از عواید مس آذربایجان شرقی برای توسعه صنعت فرهنگ و ورزش استان بسیاری از مشکلات این بخش ها برطرف می شود.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح های استان که باید در این سفر مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اجرای طرح کمربند جنوبی تبریز و رفع مشکلات جاده های پرخطر استان و توجه به فرهنگستان زبان ادب ترکی مواردی است که می تواند در این سفر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تعبیر رویای مردم آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

جذب منابع برای تکمیل طرح‌های گردشگری عون بن علی تبریز در سفر رئیس جمهور پیگیری می‌شود

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: جذب منابع برای ساخت و تکمیل طرح های گردشگری و شهری عون بن علی تبریز در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو مکاتبات سازمان عون بن علی و ارجاع موضوع به ستاد سفر ریاست جمهوری، این طرح ها مطرح شده و امید است در جریان سفر هیات دولت مصوب شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تفرجگاه عون بن علی و ظرفیت های موجود در آن، هرچند پروژه شهرداری است اما مکانی برای جذب گردشگر بوده و برای اهالی تبریز و آذربایجان جایگاه خاصی دارد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: وجود زیارتگاه، آب و هوای معتدل و فرحبخش، امکان کوهنوردی سبک و یک روزه، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مردم است.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امیدوارم با تلاش مسوولان اجرایی چشم انداز مناسب تری برای این طرح در نظر گرفته شود.

فرهنگی همچنین یادآور شد: طرح انتقال آب ارس به تبریز، تکمیل سدهای در دست ساخت و دیگر طرح های آبی استان، تکمیل طرح ۲۰ ساله ۲خطه کردن راه آهن میانه- تبریز و بیمارستان هزار تختخوابی تبریز و طرح های توسعه ای استان از دیگر مطالبات مردمی و مسوولان در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی است. 

سفر رییس جمهوری، یک سفر حیاتی برای هر استان است

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهوری، یک سفر حیاتی برای هر استان است و در استان ما هم موارد مهمی از جمله دریاچه ارومیه، مترو و فاضلاب و دیگر طرح های مهمی وجود دارد که می‌تواند مورد پیگیری قرار گیرد.

علیرضا منادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر موضوع انتقال تصفیه فاضلاب را به دریاچه ارومیه حل کنیم، ۱۵۰میلیون متر مکعب آب به این دریاچه انتقال می یابد و بخش بزرگی از احیا دریاچه محقق می شود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه قطار، خط ۲ مترو و انتقال آب ارس به تبریز هم باید در این سفر مورد توجه ویژه قرار بگیرد، گفت: مسأله بعدی تشکیل شرکت مس آذربایجان است که استان آذربایجان شرقی با ۵۲ درصد ذخایر مس کشور بدون شرکت مس است بر این اساس باید با دستور ویژه رئیس جمهور این مسأله مورد مساعدت ویژه قرار گرفته و محقق شود. 

سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی فرصتی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام است

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفت: سفر رئیس جمهور به استان قوت قلبی برای مردم و مسئولان استان است که فرصتی را هم برای اتمام طرح‌های نیمه تمام فراهم می‌کند.

محمد فرشکاران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح هایی که پیشرفت داشته ولی به اتمام نرسیده‌اند به نوعی مطالبه و توقع مردمی را به دنبال دارند که در این سفر توقعات مردم استان مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلات اساسی استان و طرح های راهبردی آذربایجان شرقی مثل راه آهن میانه_ تبریز، انتقال آب ارس، طرح های منطقه آزاد ارس، سدهای نیمه تمام استان و طرح های احیای دریاچه ارومیه در این سفر برنامه ریزی می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: طرح هایی که با وقفه های ۱۰ تا ۱۵ ساله در گذشته اتفاق افتاده در این سفر با برکت، تصمیم گیری و به سرانجام می‌رسد.

فرشکاران یادآور شد: مسئولان اجرایی و سیاسی آذربایجان شرقی با تمام قوت تلاش می‌کنند که از سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، بهترین بهره را ببرند.

سفرهای استانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدابراهیم رییسی همواره نویدبخش آینده توسعه ای خوش بوده و برکات ماندگاری را برای استان های کشور برجای گذاشته است، بر این اساس مردم آذربایجان شرقی نیز چشم به مصوبات و اعتبارات این سفر دارند که ضمن تاثیر بر معیشت مردم، پیشرفت همه جانبه آذربایجان شرقی را شاهد باشند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha