۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84774843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلمب شهربازی سنندج و چند خبرکوتاه دیگر

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84774843
پلمب شهربازی سنندج و چند خبرکوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- پلمب شهربازی سنندج به دستور مقام قضایی، آغاز برنامه های چهارمین دهه فرهنگ رضوی در استان و احیا ۱۱۴ واحد غیر فعال و نیمه فعال استان با تسهیلات صندوق کارآفرینی از جمله اخبار کوتاه استان است.

به گزارش ایرنا، رییس اداره‌ حقوقی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد استاندارد کردستان با اعلام اینکه یکی از جوامع هدف استاندارد، کودکان هستند و حفظ سلامتی و ایمنی آنها بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: کودکان بیشترین استفاده‌کنندگان از تجهیزات‌بازی در محیط‌های گوناگون تفریحی هستند که عدم رعایت استانداردهای لازم، موجب افزایش آسیب‌پذیری آنها می شود.

عادل اشرفی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان استاندارد و پیگیری‌های واحد حقوقی اداره‌کل و همچنین تذکرات شفاهی و کتبی و اعلام رفع نواقص موجود در تجهیزات بازی، شهربازی «هار و هاج» سنندج بنا به دستور دادستان، به دلیل عدم رفع نواقص پلمب شد.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، اضافه کرد: تاییدیه استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و تجهیز و اجازه بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

آغاز برنامه های چهارمین دهه فرهنگ رضوی در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان روز چهارشنبه در مراسم آغاز برنامه های چهارمین دهه فرهنگ رضوی که در مرقد پیر عمر(رض) برگزار شد، با اشاره به اینکه از ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه هایی در سطح استان برای اجرا در این دهه تدارک دیده شده است.

کامل گلباغی اضافه کرد: تجلیل از دختران نمونه و مبلغ و مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی به مناسبت روز ملی دختر از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نشست فعالان قرآنی و مراسم دف نوازی را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: اجرای برنامه های ملی و مذهبی همواره موجب ایجاد نشاط و شادی در جامعه می شود و خوشبختانه مردم استان هم از آن استقبال می کنند.

احیای ۱۱۴ واحد راکد به همت صندوق کارآفرینی

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان با بیان اینکه نهضت احیای واحدهای اقتصادی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: این واحدها در حوزه های صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی است که در مقیاس های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ بنا به دلایل اقتصادی، مدیریتی، فناوری، حقوقی و مالی در طول سالیان قبل غیر فعال یا نیمه فعال بوده است.

شهریار رحیمی افزود: بر این اساس تفاهم نامه همکاری بین صندوق ‌کارآفرینی امید و نهضت احیای واحدهای اقتصادی، رسیدگی به مشکلات واحدهای اقتصادی نیمه فعال و غیرفعال برای احیاء، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی به امضاء رسیده است.

وی با اعلام اینکه  اعتبار انجام این تفاهم نامه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال و با هدف گذاری احیای یک هزار واحد تولیدی در سطح کشور است، ادامه داد: طی جلساتی که با مسوولان بخش های مختلف داشتیم ۱۱۴ واحد نیمه فعال و غیرفعال استان شناسایی شده که برای احیای آنها تسهیلات پرداخت شود.

رحیمی یادآور شد: در این راستا صندوق کارآفرینی امید کردستان هم در نظر دارد با هماهنگی استانداری و دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی و معرفی طرح های شامل این نهضت در استان اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha