۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84775507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت کاروان‌های حجاج زنجانی تکمیل شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبر: 84775507
ظرفیت کاروان‌های حجاج زنجانی تکمیل شد

زنجان – ایرنا – مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: با ثبت نام ۴۹۵ نفر ظرفیت کاروانهای حجاج زنجانی تکمیل شد.

ابراهیم احدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام از حجاج امسال برای تشرف به خانه خدا در استان زنجان به پایان رسید.

وی یادآوری کرد: در حال تکمیل و صدور ویزا برای حجاج هستیم که ۹۰ درصد از آن تکمیل شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: ۱۰ درصد مابقی ویزای صادر نشده به دلیل ناقص بودن مدارک و کارت واکسن کرونا است که در حال تکمیل مدارک این تعداد هستیم.

احدی اظهار داشت: مطابق قانون عربستان دریافت دُز کامل واکسیناسیون کرونا مورد تایید است باید این فرایند تکمیل شود که در این کشور ۲ دُز است.

وی اضافه کرد: واکسن های سینوفارم و آسترازنکا مورد تایید کشور عربستان است و زائران راهنمایی شده اند که این ۲ دُز را دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: برای زائرانی که در گذشته به جز این نوع واکسن های کرونا را دریافت کرده اند از آبان ماه امسال اطلاع رسانی کرده ایم که واکسن های مورد تایید کشور عربستان را تزریق کنند.

احدی تاکید کرد: ۹۰ درصد زائران این واکسن ها را دریافت کرده اند و مابقی نیز با فاصله مشخص این واکسن ها را دریافت خواهند کرد و مراحل تکمیل ویزا نیز به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: برای همه زائرانی که دارای شرایط و اولویت بودند اطلاع رسانی ها انجام و تماس به منظور ثبت نام در کاروانهای حج امسال برقرار شده و هیچ زائر حائز شرایطی جانمانده است.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: شرایط حج امسال متفاوت با سالهای گذشته است که از آن جمله بانوان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و آن دسته از شهروندانی که بیماری های صعب العلاج داشته و یا عمل باز قلب انجام داده اند امسال نمی توانند به خانه خدا مشرف شوند.

احدی خاطرنشان کرد: زمان اعزام کاروان های حجاج زنجانی ۲۵ خرداد است و احتمال اعزام آنها از فرودگاه زنجان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha