صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی موجب تثبیت املاک و کاهش دعاوی می‌شود

همدان_ ایرنا_ معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی از جمله اولویت های اصلی این سازمان است، گفت: صدور اسناد مالکیت با شناسایی و تثبیت املاکو مالکیت اراضی کشاورزی نقش بسیار موثری در کاهش دعاوی و پرونده های کیفری مرتبط دارد.

به گزارش ایرنا، حسن بابایی روز پنج‌شنبه در جمع سردفتران و کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نهاوند، افزود: از سوی دیگر صدور سند برای اراضی کشاورزی به هیچ عنوان مشکل و مانعی را در مسیر بهره مندی مالکان از حمایت های مادی دولت و همچنین پرداخت یارانه ها ایجاد نمی کند.

وی اظهار داشت: اینکه برخی از کشاورزان تصور می کنند با صدور و دریافت اسناد مالکیت اراضی زراعی خود از دریافت یارانه و یا تسهیلات و کمک های حمایتی دولت محروم می شوند به طور کلی اشتباه است و این موضوع هیچ ارتباطی به این مباحث ندارد ضمن آنکه موجب شناسایی و تثبیت ملک و مالکیت می شود.

بابایی تصریح کرد: همچنین کشاورزان با دریافت سند مالکیت اراضی خود می توانند از مزایایی مربوطه همچون دریافت تسهیلات و وام مرتبط با فعالیت های کشاورزی نیز استفاده کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اولویت این سازمان در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی، تصریح کرد: پرونده‌های زیادی مرتبط با دعاوی در رابطه با مشکل نبودن ملک و نبود سند مالکیت اراضی کشاورزی تشکیل می شود که به طور قطع با صدور سند مالکیت و شناسایی ملک و تثبیت مالکیت، شاهد کاهش دعاوی و پرونده‌های کیفری مربوطه خواهیم بود.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: برای نقشه برداری مرتبط با تعیین محدوده و صدور اسناد ملکی نیز همکاری لازم با کشاورزان انجام می شود و در صورت لزوم این کار به صورت رایگان برای افراد انجام خواهد شد.

به گفته وی، این اقدام در راستای سیاست های ریاست قوه قضاییه با محوریت تحول و کارآمدی قضایی و خدمت رسانی بهینه به مردم برای جلب رضایت افراد انجام می شود.

به گزارش ایرنا، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز با هدف بازدید از فعالیت های ادارات ثبت و واحدهای ثبتی، دیدار و گفت وگو با فعالان و شاغلان این حوزه و همچنین دیدار با مقامات به استان همدان سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha