امام خمینی (ره) اندیشمندی عارف، فقیهی فیلسوف و یک رهبر سیاسی بود

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین، امام خمینی (ره) را شخصیتی جامع، اندیشمندی عارف و فقیهی فیلسوف و یک رهبر سیاسی توصیف کرد و گفت: تنها توجه همزمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از آن شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد مهدیه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان افزود: امام نهضت خود را بر ایمان مردم و حضور آن ها در صحنه استوار کرد.

وی اظهار داشت: پیوند امام راحل با مردم پیوندی عقیدتی، عاطفی و عقلانی بود و این با پوپولیسم که از جهل مردم سوء استفاده می کند کاملا متفاوت است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: امام راحل مردم گرا بودند و تحقق هر مطلوبی را در گام اول، نه بر نخبگان و احزاب بلکه با تکیه بر مردم ممکن می دانستند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: امام نهضت خود را با مردم آغاز کرد و با آنها پیش برد و در هیچ امری از انقلاب بدون مردم تصمیم نگرفته و همواره خود را خادم مردم می دانست و همین پیوند با مردم بود که در منظر رسانه‌های جهانی امام راحل محبوب ترین رهبر جهان قلمداد می‌شود و بزرگترین استقبال مردمی در بدو ورود به ایران پس از ۱۵ سال تبعید و باشکوه‌ترین بدرقه و تشییع تاریخی پس از آن از پیکر مطهر ایشان رقم خورد.

وی گفت: امام راحل نه تنها مخالف آزادی های مشروع نبودند بلکه اساساً آزادی را عطیه ای الهی می دانستند و معتقد به آزادی فعالیت احزاب گروهها و انجمن‌های مختلف بودند به شرطی که توطئه نکنند و در حوزه آزادی‌های مدنی امام راحل دیدگاه‌های مترقیانه ای مانند نقش‌آفرینی سیاسی اجتماعی برای زنان دارد.

امام جمعه قصرشیرین اضافه کرد: امام هیچگاه سیاست حذفی را در مواجهه با فعالان سیاسی انتخاب نکرد، تدابیر ایشان معروف به بهره‌برداری از توان همه نیروهای انقلابی بود و  امام در این اعتقاد به حفظ وحدت به استفاده از نخبگان در اداره کشور توجه جدی داشتند به گونه‌ای که با تشکیل حزب جمهوری اسلامی موافقت کردند و بعداً با انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت هم موافقت نمودند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: امام راحل با تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی حراست و تامین امنیت کشور در برابر دشمنان را به مردم سپرد و سیره مدیریتی رهبر معظم انقلاب تفاوتی با سیره امام راحل ندارد و تفاوت در نوع مواجهه رهبری با مسایل مختلف در مقایسه با حضرت امام به تفاوت شرایط کشور برمی گردد.

پایان بخش این مراسم برپایی مراسم سینه زنی و مداحی توسط سوگواران و دلسوختگان امام خمینی (ره) بود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha