امام جمعه کرمانشاه: امام خمینی (ره) ما "می توانیم" را به ما نشان داد

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اصرار به ترقی ما مسلمانان به ما نشان داد که ما "می توانیم" مگر چه از اروپایی ها کم داریم و اکنون آثار آن را در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می بینیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله « مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، افزود: اگر امروز می بینیم انقلاب اسلامی در سراسر جهان عالم گیر شده، این ثمره تقوا، ایمان و  تزکیه نفس امام (ره) است زیرا  امام تمام تکیه اش به خدا بود، وعده حق را فهمیده بود و آن را نیز به مردم ایران داد.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) وحدت را به ما مسلمان نشان داد، ضدیت با استعمار و استکبار ، ظالم و و دفاع از مستعضف و محرومان و اعتماد به مردم و جوانان را به ما نشان داد و این خیلی اهمیت دارد و نتیجه اعتماد او به مردم و جوانان؛ پیروزی در هشت سال دفاع مقدس است.

آیت الله علما اظهار کرد: مردم ایران قبل از انقلاب هم مسلمان و هم نماز خوان بودند و برای نماز به مساجد می آمدند اما نسبت به تحولات جهان اسلام و سرنوشت دیگر مسلمانان بی تفاوت بودند و این غیر سیاسی بودن که همان اسلام آمریکایی است باعث استقبال غرب نیز بود، اما امام راحل (ره) اسلام ناب محمدی یعنی احساس مسئولیت نسبت به فلسطین و محرومان و مظلومان و دیگر تحولات اسلام را به ما نشان داد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: اسلام ناب محمدی امام خمینی (ره) یعنی اینکه در مقابل زور و ظلم بایستی، با مشت توی دهن استکبار و استعمار بزنید، سرنوشت رییس جمهور آمریکا را ( با اشاره با رای نیاوردن ریگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اش به خاطر آزاد نشدن گروگان ها ) رقم بزنید.

آیت الله علما با اشاره به صفات و ویژگی های بارز شخصیتی امام (ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) در طول تمام دروان مبارزاتش هرگز کاری خلاف عقلانیت و معنویت انجام نداد، به همین خاطر در پایان وصیت نامه اش نوشت با دلی آرام و مطمئن به پیشگاه خداوند می روم و این خیلی مهم است.

جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه در ادامه صحبت های خود خواستار توجه به افراد بخصوص رسانه ها، قلم به دستان و نویسندگان و هنرمندان نسبت به جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی شد و گفت: هزاران سوژه و دستاورد و موضوع داریم که برای تبیین نیاز به تلاش و پشتکار و جهاد دارد.

آیت الله علما تاکید کرد: نباید فشار اقتصادی و معیشت باعث فراموشی بسیاری از دستاوردهای انقلاب شود.

وی همچنین خواستار تبیین مکتب، فکر و راه حضرت امام (ره) که برگرفته از اسلام ناب محمدی است در جامعه شد و افزود: سخنان حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری خلاصه و چکیده ای از بسیاری از معارف دینی و آیات قرآن است که باید برای عمل به آنها مد نظر داشته باشیم.

۱۵ خرداد مبدا انقلاب اسلامی است

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز ۱۵ خرداد ماه گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمود ۱۵ خرداد مبدا انقلاب و یوم الله است و باید حفظ و نگهد اری شود.

آیت الله علما با اشاره به قیام مردم قم در روز ۱۵ خرداد۱۳۴۲ به دنبال دستگیری حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی خیلی حرف ها برای گفتن و پرداخته شدن دارد که باید به آنها برای انتقال به جوانان و مردم بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha