روزانه حدود ۵۰ تن مرغ از کرمانشاه به استان‌های دیگر ارسال می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تولید گوشت مرغ از استان‌های پیشرو کشور است، گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدرضا عباسی» عصر پنجشنبه در جلسه رفع مشکلات مرغداران و تشویق و ترغیب آنان به تولید در فرمانداری، با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی به لحاظ تولید مرغ نداریم، افزود: در ماه‌های آینده به علت وجود گرما و عدم جوجه ریزی در مناطق گرمسیری احتمالا کاهش تولید مرغ در استان وجود دارد بنابراین نیاز است مرغدران منطقه اورامانات در جهت افزایش تولید اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در جهت حمایت از تولید مانع محدودیتی برای دریافت تسهیلات از جمله چک برگشتی، نبود پروانه کسب و غیره وجود ندارد.

عباسی یادآورشد: مرغداری‌ها نگران مرغ‌های تولیدی خود نباشند زیرا که با پیگیری‌های انجام گرفته، پشتیبانی امور دام، مرغ‌ها را با قیمت تضمینی خریداری می‌کند و همچنین صادرات مرغ و تخم مرغ آزاد شده است.

حل مشکلات مرغداران در دستور کار مسئولان قرار گیرد

سرپرست فرمانداری جوانرود نیز با اشاره به مسائل و مشکلات مرغداران گفت: توجه ویژه به حل مشکلات مرغداران در جهت رفع موانع تولید یک ضرورت است.

«سعدی نقشبندی» افزود: پرداخت به موقع تسهلات، تامین نهاده های دامی، حل مشکلات تضامین بانکی، خرید تضمینی مرغ و تسهیلات سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات مرغداران است که بایستی از سوی دستگاه‌های ذیربط پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

وی به اهمیت خرید مرغ در وزن های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است به جهت حمایت از تولید خرید مرغ در هر وزنی در اولویت کشتارگاه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود هم گفت: کل مرغداری های این شهرستان ۳۷ واحد مرغداری است که این تعداد سه واحدآن مرغ تخم گذار است.

«عادل قادری» با بیان اینکه ۲۵ واحد مرغداری با ظرفیت ۶۶۰ هزار قطعه در شهرستان جوانرود فعال است، افزود: در حال حاضر ۱۰ واحد مرغداری جوجه ریزی انجام گرفته و ۱۲ واحد دیگر در حال جوجه ریزی است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha