۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84776412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلبوم موسیقی «دینشت» در شهرکرد رونمایی شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 84776412
آلبوم موسیقی «دینشت» در شهرکرد رونمایی شد

شهرکرد - ایرنا - آیین رونمایی از آلبوم موسیقی با عنوان «دینشت» پنجشنبه شب با حضور کیوان ساکت به عنوان آهنگساز و رحیم عدنانی به عنوان خواننده بختیاری در مجموعه فرهنگی و هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی دینشت گفت: هنرمند باید زبان مردم سرزمینش باشد و به بیان دردها، غم‌ها و آرزوهای مردم بپردازد.

وی با بیان اینکه اصطلاح موسیقی سنتی برای موسیقی ملی ایران چندان صحیح نیست، تصریح کرد: موسیقی ایرانی را باید ملی دانست چرا که این موسیقی دارای ردیفی است که از آواها و نغمه‌های تمام فرهنگ‌های جای گرفته در اقلیم ایران‌زمین شکل گرفته است.

ساکت یادآور شد: موسیقی بختیاری که بخش اصلی آلبوم دینشت را تشکیل می‌دهد نیز یک موسیقی ایرانی و ملی به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز در این آیین با اشاره به خوانندگی رحیم عدنانی در البوم دینشت گفت: موسیقی عدنانی از جنس و نوع دیگری است چرا که یک اصرار عامدانه و عالمانه در کار او دیده می‌شود، اصراری برای نوآوری و خلق فضاهای جدید که کار او را شنیدنی‌تر می‌کند.

محمد حکیم آذر افزود: عدنانی در آثار آلبوم دینشت، کاری را خلق کرده است که با آنچه به عنوان موسیقی عشایر بختیاری شناخته می‌شود، متفاوت است و به نوعی پیوندی هنرمندانه بین موسیقی مقاومی و قومی را به پیش برده است.

وی یادآور شد: اصرار بر درست‌خوانی و مناسب خوانی اشعار  توسط خواننده و دقت نظر در انتخاب شعرها از میان آثار کهن و اشعار نسل جدید شاعران معاصر در آلبوم دینشت نشان دهنده آن است که عدنانی مفهوم شعر و بد را به خوبی می‌شناسد.

به گزارش ایرنا، آلبوم موسیقی دینشت شامل ۶ آهنگ بختیاری و چهار ترک ساز و آواز است ترانه دندال، تکنوازی سه تار، ترانه مه چارده، آواز شوق خدا، ترانه هلهله کوسه، آواز سول سکندر، ترانه تیر مرزنگ، تکنوازی تار، ترانه یارم‌ای گلی، آواز عشق خدا و ترانه مه ری نام آهنگ‌های این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

بخشی از این آلبوم به ملودی‌های قدیمی بختیاری اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha