۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84776529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دبیرکل ناتو نسبت به جنگ فرسایشی در اوکراین هشدار داد

تهران – ایرنا - ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پس از دیدار خود از کاخ سفید و ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نسبت به جنگ فرساشی در اوکراین هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر از واشنگتن افزود: استولتنبرگ پس از دیدار با جو بایدن در کاخ سفید، گفت، کشورهای غربی باید خود را برای یک جنگ فرسایشی آماده کنند.

بنابراین گزارش، دبیرکل ناتو دراین باره افزود: غرب باید برای مدت طولانی آماده شود، زیرا آنچه می بینیم این است که این جنگ اکنون به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد:  هرچند استولتنبرگ از تقابل مستقیم ناتو با روسیه خودداری کرد اما افزود: اوکراین بهای سنگینی برای کشور خود در صحنه نبرد پرداخت می کند، هرچند ما شاهدیم که روسیه نیز تلفات بالایی دارد، (اما) متحدان نظامی غربی  «مسئول » حمایت از اوکراین هستند.

 دبیرکل ناتو  همچنین گفت: اکثر جنگ ها از جمله همین جنگ، در یک مرحله ای با نشستن طرفین پشت میز مذاکره خاتمه می یابد، اما آنچه ما می دانیم این است که آنچه پیرامون میز مذاکره رخ می دهد با وضعیتی که در صحنه نبرد رخ می دهد، ارتباط نزدیکی دارد.

استولتنبرگ، در پاسخ به این پرسش که  در صورت متقاعد کردن اوکراین از سوی غرب برای چشم پوشی از بخشی از سرزمین خود به منظور انجام مذاکرات صلح، آن را قبول می کند؟، گفت: این غرب نیست که تصمیم بگیرد و یا نقطه نظرات قوی داشته باشد که اوکراین چه چیزی را باید بپذیرد و یا نپذیرد.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی توقف جنگ در اوکراین را بهترین راه رفع مشکلات مربوط به صادرات غلات این کشور دانست و از طرف‌های جنگ خواست نسبت به برقراری صلح اقدام کنند.

روسیه به دنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب در مورخ ۵ اسنفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، طرف های غربی به سرکردگی آمریکا نیز تاکنون با کنار گذاردن راه حل های سیاسی با حمایت های نظامی از کی یف بر آتش این جنگ دامن زدند.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha