۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84776552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن خواستار اصلاحات بیشتر در زمینه سلاح و ممنوعیت آن شد

تهران–ایرنا–جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بدنبال تیراندازی های گسترده با سلاح گرم که بخصوص در سال جاری میلادی رکورد بی سابقه ای از خود بجای گذاشته و به گفته کارشناسان امور امنیتی کنترل آن دیگر از دست خارج شده، خواستار مممنوعیت فروش سلاح های تهاجمی و انجام اصلاحات بیشتر درزمینه سلاح گرم در آمریکاشد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکار  روز پنجشنبه (روز گذشته) درخواستی  شدید الحن برای قوانین سختگیرانه اسلحه،  از جمله ممنوعیت سلاح های تهاجمی صادر کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: بایدن که در کاخ سفید دراین باره سخنرانی کرد ، از کنگره آمریکا خواست تا اقداماتی درارتباط با کنترل سلاح ازجمله  ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی، سخت تر کردن کنترل سابقه افراد و محدودیت در خرید سلاح ، صورت دهند، سخنان وی در کاخ سفید به دنبال وقوع تیراندازی مرگبار در مجموع بیمارستان تولسا واقع در ایالت اوکلاهما، و یک هفته پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتداری «یوالد» ایالت تگزاس و دوهفته  پس دیگر تیراندازی مرگبار در فروشگاه  بوفالو نیویورک روی می دهد.

بنابراین گزارش بایدن درنطق خود گفت: تا چه اندازه دیگر حاضریم کشتار و قتل عام بیشتری را بپذیریم.

تارنمای خبری سی ان ان به این نکته اشاره کرد بایدن نطق خود را هنگام غروب به وقت آمریکا که بیشترین مخاطب آمریکایی را دارد ایراد کرد.

بایدن در سخنان خود گفت: «خدای من، این واقعیت که اکثریت جمهوری‌خواهان سنا نمی‌خواهند هیچ یک از این پیشنهادها (مربوط به سلاح و محدودیت های سلاح ) حتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد یا برای رأی‌گیری مطرح شود، آنرا غیرمعقول می‌دانم، ما نمی توانیم باردیگر  باعث شکست مردم آمریکا شویم».

 سی ان ان افزود: باید بر لزوم اصلاحات در زمینه اسلاح تاکید کرد و گفت؛ «این کار برای کودکانی که از دست داده ایم و می توانستیم آنان را نجات دهیم لازم است ».

به گزارش ایرنا، درحالی بایدن خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که این حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می رود، درهمین حال با گذشت حدود دوسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت اوست، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می گویند اذعان دارندکه این گونه خشونت ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی 

درحالی بایدن روز گذشته خواستار اعمال اقدامات سختگیرانه علیه فروش و حمل سلاح در آمریکا شد که علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه 1400 گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

«آنتونی بارکسدل» (Anthony Barksdale) تحلیلگرمسائل جنایی و کمیسر سابق پلیس بالتیمور از ایالت مریلند در آنزمان  دراین باره به صراحت به سی ان ان گفته بود:  خشونت با سلاح گرم در آمریکا از کنترل خارج شده است.

بایدن خواستار اصلاحات بیشتر در زمینه سلاح و ممنوعیت آن شد

این کارشناساس جنایی دراین باره به سی ان ان گفت : متاسفانه داشتن و حمل اسلحه بخشی از فرهنگ آمریکایی است؛ متاسفانه باید گفت که این وضعیت روز به روز بدتر و وخیم تر می شود هم اکنون شاهد خشونت با سلاح گرم در سرتاسر آمریکا آنهم با آغاز سال ۲۰۲۲بودیم.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha