۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبر: 84776793
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: حقایق حیات نورانی امام (ره) نیاز به واکاوی و تبیین دارد

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه از مهم ترین ابعاد جهاد تبیین که امر رهبری عزیز است، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام (ره) است، گفت: بعضی ها علاقمندی زیادی دارند که مکتب امام دچار تحریف شود، حقایق حیات نورانی امام (ره) نیاز به واکاوی و تبیین دارد و این عین جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: یاد و نام امام راحل هیچ گاه از ذهن انسان های آزادی خواه در هیچ عصری پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبلا هم یکبار عرض کردیم آنکه اضافه به خدا شد، چون خدا ماندگار است آن هم ماندگار خواهد شد، گفت: گاهی این ماندگاری برای شی است، وقتی این خاک زمین مسجد و بیت الله شد، چون خدا از بین نمی رود مسجد هم از بین نمی رود، انسان هم همین طور است وقتی ثارالله و ولی الله شد، هیچ گاه از بین نخواهد رفت این وعده الهی است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: پایه و اساس انقلاب امام عظیم الشان است، این را می خواهند تحریف کنند سعی کردن، کتاب ها نوشتند، سخنرانی های کردند و تحلیل های غلط ارایه دادند، آن قدر باید مسایل مربوط به امام (ره) تکرار شود و تکرار شود تا امامی که فقیه، عارف، حکیم، فیلسوف، مفسر قرآن و یک رهبر سیاسی بزرگ بودند، دچار تحریف نشود.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به تفاوت اسلام ناب نسبت به اسلام آمریکایی که حضرت امام خمینی(ره) آن را اثبات کردند، گفت: امام برخواسته از حوزه علمیه است، از اندیشه حوزه و از کتاب و سنت بلند شد، از آن مبانی فکری که در حوزه بود حکومت تشکیل داد، اسلام ناب را شناخت و آنچه که مقابلش بود را خوب درک کرد و این انقلاب و حکومت را شکل داده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اتکا و اعتماد به کمک های الهی در مقابل اتکا به قدرت های پوشالی را به ما یاد دادند، افزود: اعتماد و اتکا همه شما به خدا و نه قدرت های پوشالی باشد، هرجایی که تیکه گاهشان به آدم های دنیوی و پوشالی بود ضرر کردند که نمونه های آن را در منطقه خودمان دیدیم.

امام جمعه قشم اظهار داشت: امام خمینی(ره) در جبهه مستضعفان در مقابل جبهه مستکبران و ضدیت با استبداد، استعمار و استکبار قرار داشتند و به مردم و نیروهای مردمی اعتقاد داشتند، امام (ره) واقعا اینگونه بودند، بعضی ها این را دارند تحریف می کنند اما نه واقعا اعتقادش به حضور مردم بود.

وی گفت: حمایت از محرومان، اعتقاد به استقلال کشور و رفع سلطه پذیری از دیگر ویژگی های منحصر به فرد اخلاقی و رفتاری حضرت امام روح الله(ره) بود که این موارد مبانی حوزوی، سنتی و قرآنی دارد، قضاوت افراد براساس معیار حال فعلی افراد و تاکید بر حفظ وحدت همراه با عقلانیت و معنویت را امام (ره) به ما یاد دادند، این شخصیت را می خواهند تحریف کنند.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: تحریف اندیشه امام خطرناک ترین آفت این انقلاب است که جلوگیری از این تحریف خودش مساوی با جهاد بزرگ تبیین است ما ها امام را باید به عنوان خلف صالحش بشناسیم این تعاریف رهبری مکرم و معزز از امام راحل که همانند آیینه ای روبروی آیینه ای است، کسی که می داند و می شناسد و درک کرده آن واقعیت های امام را این امام حاضر آنها را تشریح می کند.

وی ادامه داد: در این سال های که از امام سخنانی بر زبان مبارک رهبری معظم انقلاب اسلامی جاری شده است، انسان این ها را فهرست کند و البته خدای منان عنایت و تفضل فرمود بر امت اسلام که خمینی دیگری را پس از رحلت امام (ره) به آنها عنایت کرد.

امام جمعه قشم افزود: دشمن وقتی به رهبری عزیزمان می رسد چطور خاضع می شود هر چه می خواهد رهبری را تخریب کند نمی تواند و به اذعان خودشان لکه ای سیاهی را ما در زندگی با برکت ایشان ندیده ایم از این رو می گویند اگر امام بود چنین می کرد و اکنون چنین شده است، اتفاقا به تعبیر آقایان طلبه «طابق النعل بالنعل» یعنی مقام معظم رهبری قدم بر جای پای امام (ره) گذاشته اند و همان گونه رفتار می شود، آنها با تحریف امام می خواهند مسیر را سست کنند چون می خواهند به امام فعلی ضربه بزنند که نمی توانند.

وی گفت: شخصیت بزرگی مثل امام خمینی(ره) که جمع بین صفای معنوی و روحی، شجاعت اخلاقی، صلابت و ابهت سیاسی دارد آن رهبر می فرمایید این رهبر نعمت الهی است که خدا به ما داده که همین شهادت بس و کفایت می کند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: سلوک رهبری عزیز در همه زمینه های حکومت داری نمونه تجلی یافته گفتار معصومین سلام الله علیهم اجمعین است این انتصاب، کشف و انتخاب الهی رهبری عزیز هم یک نعمتی است که ما باید شکرگزار آن باشیم امروز جهانیان به خصوص برخی از ممالک اسلامی به خاطر نداشتن چنین رهبری غبطه می خورند.

وی با بیان اینکه بروید، ببینید و با مردم این کشورها صحبت کنید آن وقت حقیقت را متوجه خواهید شد، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب از دانش مدیریت منطقه ای، افکار جهانی و یک ذهن قوی فرهنگی برخوردار هستند که انصافا در نوع خودش بی بدیل است.

امام جمعه قشم گفت: از این رو همه ما باید ۲ ماموریت ویژه رهبری که نخست عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و دوم جهاد تبیین است را عملی کنیم آن هم در زمانی که کشور ما دچار یک جنگ ترکیبی است که در این جنگ دشمن ترور فیزیکی دانشمندان و نظامیان، محاصره و ترور اقتصادی و ترور و تهاجم فرهنگی را کلید زده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه اخیر این تهاجم فرهنگی همین فیلمی است که با پشتیبانی رژیم صهیونیستی در جشنواره سیاسی چند روز پیش جایزه گرفت، افزود: بخش عمده این فیلم بی محتوا و سراسر دروغ نشان دادن رویکرد دشمن در اسلام هراسی و ایران هراسی است.

حجت‌الاسلام حاجبی تصریح کرد: دشمنان می خواهند مبانی را با کشتن انسان ها، با نفوذ فرهنگی و محاصره اقتصادی تحریف کنند، سیاست راهبردی رسانه های شیطانی صرفا انتشار اخبار دروغ نیست بلکه آنان به دنبال هویت زدایی دینی از مردم، اسلام هراسی و ایران هراسی هستند.

وی افزود: دشمنان بدانند نه با عنکبوت و تارش و نه با دزدهای دریایی‌ اش بر ما چیره نخواهند شد چرا که هم سربازان و سرداران فرهنگی ما و هم سربازان و سرداران نظامی ما آبروی آنان را می‌برند و رسوایشان می کنند.

امام جمعه قشم با بیان اینکه یونانی‌ها هم اگر عاقل باشند تا ابد دست به چنین کار و دزدی دریای نمی زنند و این سیلی فرزندان سپاه مقتدر را در خلیج فارس فراموش نمی کنند، اظهار داشت: قدیم تر می گفتیم اگر یکی بزنی یکی می خوری، اما اکنون دیگر اگر یک ضربه بزنید، تصمیم چندین ضربه زدن را ما تعیین می کنیم و این پیام جدی این روزهای جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای دشمن با نظام مقدس اسلامی است.

وی گفت: البته یونانی ها احمق بودند، شما وقتی که دیدید و شنیدید که ما پوزه بزرگ تر از شما و انگلیسی‌ ها را در خلیج فارس به خاک مالیدیم، از آمریکاییها عجب گولی خوردید و بعید می دانم که دیگر یونانی ها این کار را تکرار کنند و اگر تکرار بشود بدانند که ایران در دفاع از امنیت ملی خود اصلا مماشات نخواهد کرد و برای تامین منافع خودش دست بسته هم نیست و پاسخ قاطعانه می دهد.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه اکنون آمریکایی ها هم دروغ می گویند که به دنبال توافق هسته ای هستند، افزود: اگر شما به دنبال توافق هسته ای هستید چرا این گونه رفتار می کنند، چرا عوامل خودتان را تحریک می کنید تا واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را بینید این همان مکتب امام است که تحریف نخواهد شد این قدرت را امام(ره) از قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) به ما یاد داده است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی محیط زیست که امسال مصادف با روز یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ شده است، گفت: شهرستان قشم به حمدالله نمایشگاه بزرگی از محیط زیستی آبی و دریایی و نظایر آن است که حفظ، گسترش و شناساندن ظرفیت های زیست محیطی جزیره زیبایی قشم مهم و حائز اهمیت است.

امام جمعه قشم با تقدیر از حافظان محیط زیست قشم افزود: منطق مواجهه اسلام با محیط زیست یک مواجهه کریمانه است شما حافظان محیط زیست حتما کتاب مفتایح الحیات حضرت آیت الله جواد آملی و بخش اخلاق مربوط به محیط زیست را مطالعه کنید.  

وی ادامه داد: در مناسبت های پیش رو در ابتدای هفته آینده روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه را هم در تقویم رسمی کشور داریم، که مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند که امامزاده ها قطب فرهنگی هر منطقه ای هستند و مردم ما در پناه این بقاع و امامزادگان سلامت و نشاط معنوی و روحی پیدا می کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی توضیح داد: این بقاع متبرکه محل عبادت و بندگی است از این رو باید همه تلاش متولیان امر بر گسترش فرهنگ زیارت باشد، چرا که ظرفیت فرهنگ زیارت در مواجهه با آسیب های اجتماعی و حل معضلات فرهنگی بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه من از دادستان شهرستان قشم نسبت به پیگیری فوری امور مربوط به جرایم قاچاق قدردانی می کنم، اظهار داشت: این پیگیری ها جای تقدیر دارد اما کافی نیست، احیای پاسگاه‌ های دریابانی، تقویت نیروی انتظامی، حضور به موقع و پیشگیرانه امنیتی در امر مبارزه با قاچاق لازم است چرا که امروز از نجات اقتصادی از چنگال قاچاقچیان ما به فریاد برای نجات جان شهروندانمان رسیده‌ایم.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه امروز ما دیگر باید قاچاقچیان را قسم بدهیم که مردم را نکشند، افزود: ما باید به آنها بگوییم چرخت را که می چرخانی روی بدن پاره پاره مردم نچرخان، امروز دیگر از قاچاق که ضربه به اقتصاد می زد گذشتیم، دیگر از جان مان می ترسیم.

وی اظهار داشت: این روزها رانندگان خودروهای قاچاق بر که از اتباع بیگانه هستند نه برای جان خودشان و نه برای جان مردم قشم ارزش قائل هستند و جان و مال قشموندان برایشان اهمیت ندارد و می‌گویند قاچاق از بیکاری است و همین جمله سبب شده است که یک عده ای از حرام بودن قاچاق دست بردارند.

حجت‌الاسلام حاجبی تصریح کرد: کسی که می‌گوید قاچاق محصول بیکاری است، غلط می‌کند، این پدیده شوم محصول طمع‌ کاری یک عده‌ است، کدام بیکاری، بیکاری افاغنه، شما در امر قاچاق از ملوان ها و اتباع بیگانه در کشتی های قاچاق بر خود حتی برای ماهی گیری استفاده می کنید تا به اهداف پلید خود برسید.

امام جمعه قشم اضافه کرد: اینکه چه کسانی اتباع خارجه را برای کار شوتی در قشم به منظور از بین بردن اقتصاد و جان مردم اجیر می‌کنند جای بررسی و پیگیری بیشتر از سوی مسوولین ذی صلاح دارد، آنها را دستگیر و به صورت قاطع و دقیق با دانه درشت‌های قاچاق برخورد کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha