گرمای هوای برخی شهرهای استان سمنان این هفته به ۴٠ درجه سانتیگراد می‌رسد

سمنان- ایرنا- طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان، در قالب موج گرمای روزهای آینده، دمای هوای برخی شهرهای استان طی این هفته تا ۴٠ درجه سانتیگراد افزایش می‌یاید.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه با اشاره به اعلام هشدار زرد، به ایرنا گفت: گرمای هوا و وزش باد دو مساله اصلی در این هشدار زرد است. 

ایرج مصطفوی با اشاره به افزایش پنج تا هشت درجه سانتیگرادی دما طی روزهای آینده در استان سمنان، افزود: دمای هوای گرمسار و ایوانکی روز دوشنبه دمای هوای ۴٠ درجه را در پیش دارند. 

وی با اشاره به وزش باد دیگر مساله جوی روزهای در پیش خاطرنشان کرد: وزش باد شدید تا خیلی شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در نقاط شمالی و شرقی دور از انتظار نیست. 

وی تاکید کرد: گرمای هوا به همراه وزش باد احتمال آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع را افزایش خواهد داد، احتمال افزایش مصرف انرژی و خسارت ناشی از باد، دیگر مخاطرات جوی در این هفته است. 

پرهیز از روشن کردن آتش در جنگلها، مزارع و مراتع، تهویه هوا در مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و دامداری‌ها، آبیاری باغها و مزارع در یاعات خنک روز، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان در این هفته است. 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه دوشنبه گرمترین روز در پیش است، ابراز داشت: شهر سمنان در این روز دمای ٣٧ درجه را تجربه می‌کند و خنکترین شهر در این روز مهدیشهر و شهمیرزاد با ٣٢ درجه پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha