نگاه متعالی به زن در جهان معاصر مرهون نهضت امام خمینی(ره) است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه متعالی به زنان در جهان معاصر که باعث عزت و سربلندی آن‌ها شده است، مرهون نهضت امام خمینی و نگاه ویژه امام (ره) به این جامعه است.

فاطمه محمدبیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، افزود: یکی از یادگاران مهم امام راحل نگاه متعالی ایشان به زنان بود که توانست در عصر معاصر با اتکا به کلام قرآن جایگاه زنان را ارتقا بخشد و برای آن‌ها در کنار نقش همسری و دختری در خانواده، دستاوردهای اجتماعی مهمی رقم بزند.

وی اضافه کرد: اگر امام راحل نبود و راه ایشان به دست رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا نمی‌کرد، زنان ما تا این اندازه با موفقیت در حوزه‌های مختلف همراه نبودند، بنابراین موفقیت زنان جامعه ایران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی مرهون همین رویکرد و نگاه انقلاب اسلامی به زنان است.

محمدبیگی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به زن برگرفته از الگوی سوم است، گفت: متاسفانه نظام‌های غربی در رابطه با جامعه زنان و رویکرد فکری به این افراد به شدت بدهکار هستند و تاریخ نظام‌های ماتریالیستی، کمونیستی و لیبرالیستی در غرب نشان داده که این تفکرات نه تنها نتوانسته حقوق زنان را احیا کند، بلکه سطح اجتماعی آن‌ها را نیز کاهش داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امام خمینی (ره) از زمان شروع نهضت خود در سال ۱۳۴۱ همواره در همه سخنرانی‌ها به نقش و جایگاه زن در جامعه تاکید داشت و معتقد بود که عفاف و حجاب زنان که میراث گران بهای حضرت فاطمه زهرا (س) است، موجب عزت و سربلندی این جامعه می‌شود.

محمدبیگی تصریح کرد: الان بیش از سه دهه است که از سالروز رحلت امام (ره) می گذرد و همچنان راه روشن و چراغ پر پروغ نظام ولایت فقیه که از امام خمینی به یادگار مانده است، موجب شده تا کشورهای دیگر در دنیا به تاسی از انقلاب اسلامی به دنبال حکومت های مردم سالار باشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی یادگار استراتژی امام راحل (ره) امروز به پایه‌های محکم جامعه برای ظهور امام زمان (عج) تبدیل شده و پایه گذار نظام نوین تمدین اسلامی است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: اگر در قرن معاصر بخواهیم از بزرگترین رهبران جهانی نام ببریم، نام امام خمینی (ره) همه جا بر سر زبان‌ها جاری است.

وی یادآور شد: امام یک ویژگی بارز داشت که آن هم ساده زیستی بود؛ زندگی ساده امام و عدم استفاده او از فاکتورهای مادی باعث شده بود تا از ایشان در ذهن بشر معاصر یک شخصیت و قهرمان تاریخی به جا بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha