صلیب سرخ: گستره تخریب در اوکراین، فراتر از ادراک است

تهران - ایرنا - کمیته بین المللی صلیب سرخ به مناسبت صدمین روز جنگ اوکراین، گستره تخریب و نابودی در این کشور را فراتر از قدرت درک و فهم توصیف کرد.

به گزرش روز شنبه ایرنا از شبکه سی ان ان؛ روبرت ماردینی دبیرکل این سازمان امدادرسان جهانی افزود: خانه های مسکونی، مدارس و بیمارستان ها تخریب شده و غیرنظامیان دچار هراس از درگیری شده اند، زندگی ها و جان های بسیاری از دست رفته و خانواده هایی از هم پاشیده شده اند.  

وی افزود: تشریح و بزرگ نمایی آمار تلفات و آثار این درگیری های مسلحانه بین المللی که در ۱۰۰ روزه گذشته بر غیرنظامیان اوکراین وارد شده دشوار خواهد بود.

ماردینی با اشاره به درد و رنج هزاران تن از مردم اوکراین ناشی از ناآگاهی از سرنوشت عزیزانشان ، از دست اندرکاران این جنگ درخواست کرد که به صلیب سرخ امکان دسترسی به همه زندانیان جنگی را فراهم کنند.  

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از مردم دچار حوادث اندوهبار زیادی شده اند. بسیاری از ساکنان وادار به فرار از خانه و کاشانه بیش از یک بار شده اند و زندگی هایشان را هر بار از ابتدا بازسازی کرده اند.  

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرد که یک سوم شهروندان اوکراین در این ۱۰۰ روز وادار به فرار از خانه و کاشانه هایشان شده اند و تلاش های این نهاد بر حمایت، حفاظت و پناه دادن این افراد متمرکز شده است.  

بحران اوکراین که در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) با حمله ارتش روسیه، وارد مرحله نظامی شد، اکنون وارد چهارمین ماه شده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha