۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84777841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش نمایندگی روسیه در سازمان ملل به موضعگیری اوکراین درباره اظهارات مکرون

نیویورک - ایرنا- معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد به موضعگیری وزیر خارجه اوکراین درباره اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه واکنش نشان داد.

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر بخواهیم بر اساس روش دیپلماسی کنونی اوکراینی پیش برویم، گام بعدی این است که رئیس جمهوری فرانسه را نوعی سوسیس خطاب کنیم. سوسیس جگر پیش از این برای شولتز صدراعضم آلمان استفاده شده بود. به نظر می رسد تمام گزینه های غذایی دیگر هنوز در دسترس هستند.

این پیام معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در  واکنش به توییت دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین منتشر شد.

 کولبا در پیام خود در واکنش به اظهارات روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: درخواست برای جلوگیری از تحقیر روسیه فقط به تحقیر فرانسه یا  هر کشور دیگری  که خواستار آن است، می انجامد زیرا این روسیه است که خود را تحقیر می کند. همه ما بهتر است روی چگونگی قراردادن روسیه در جای خود متمرکز  شویم. این باعث صلح و نجات جان مردم می شود.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفته است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حمله به اوکراین مرتکب «خطای تاریخی و اساسی» شده و اکنون «منزوی» است.

به گزارش ایرنا از "بارونز"، مکرون روز جمعه گفت: من به او (پوتین) گفته‌ام که خطای تاریخی و اساسی برای خود و مردمش و برای تاریخ مرتکب شده است.

رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه پوتین خود را منزوی کرده است، افزود: منزوی شدن یک مساله است اما توانایی خروج از این انزوا دشوار است.

مکرون با اعلام احتمال سفر خود به اوکراین تاکید کرد، روسیه نباید "تحقیر شود، ما باید بتوانیم با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک راه حل برای خروج از آن (جنگ) را پیدا کنیم. "

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha