ورزشکاران" راه ولایت" وارد قدمگاه امام رضا (ع) در استان فارس شدند
عکس آرشیوی

شیراز-ایرنا- ورزشکاران "راه ولایت " که همه ساله از مرز شلمچه  مسیرعبور کاروان امام رضا (ع) تا مشهد مقدس را طی می کنند روز یکشنبه وارد اقلید استان فارس و قدمگاه امام هشتم (ع) شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ۲۰ نفر از دوندگان جاده ولایت که اهل خراسان رضوی هستند مسیر حدود ۲ هزار کیلومتری  شلمچه تا  مشهد را به صورت امدادی طی خواهند کرد.همچنین در مسیر حرکت دوندگان هر استان به کاروان ولایت می پیوندند.

دوندگان جاده ولایت استان فارس در محدوده استان یزد پرچم حضرت شاه چراغ ( ع ) را تحویل کاروان می‌دهند.  این کاروان شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱  همزمان  با سالروز ولادت امام رضا ( ع ) وارد مشهد می شوند.

به گزارش ایرنا  بر اساس اسناد موجود،سرزمین کنونی شلمچه، نقطه‌ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذارده است. همین مساله باعث شد این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان بویژه عرب‌زبان‌ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که این شهر، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می‌شود.

استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که کاروان  امام رضا ( ع ) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به مشهد مقدس آن را طی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha