امام خمینی(ره) با انقلاب‌اسلامی، جهان دو قطبی شرق و غرب را تغییر داد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان این که امام راحل با انقلاب خود جهان ۲ قطبی شرق و غرب را تغییر داد، گفت: انقلاب اسلامی بدون رهبری امام خمینی(ره) هرگز پیروز نمی‌شد و تاکنون استمرار نمی‌یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل علی آبادی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ در مسجد قائمیه گنبدکاووس گفت: امام راحل پس از قرن‌ها که دین و معارف اسلامی از زندگی مردم و جامعه فراموش و کنار گذاشته شد و به نوعی عصر جاهلی جدیدی همانند عصر جاهلیت قبل از رسالت پیامبر (ص) شکل گرفته بود، فضای جامعه را تغییر و با هدایت پیامبرگونه خویش انقلاب را ایجاد کرد.

وی افزود: در رژیم پهلوی و با دخالت‌های ابتدا انگلیس و سپس آمریکا در همه امور کشور و چپاول ثروت‌های آن، کشور ایران ۲۰۰ سال از مسیر پیشرفت و ترقی عقب رانده شد و مردم هیچ نقشی در حکومت نداشتند.

حجت الاسلام علی آبادی اضافه کرد: وقتی امام خمینی (ره) با الهام از آموزه‌های دینی در مقابل سیاست‌های استعماری و چپاول‌های انگلیس و امریکا ایستاد، مردم متوجه شدند که دین به درد آنها و زندگی شان می‌خورد ، از امام حمایت کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام و جانشین خلف ایشان موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی در همه حوزه‌ها به دست آورد و همچنان در مسیر رشد و تعالی و عزّت، اقتدار و استقلال قرار دارد.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: بدون تردید نفس مسیحایی امام خمینی(ره) با ویژگی‌هایی چون مهربانی، ساده زیستی و شجاعت، اقشار مختلف جامعه ایران قبل از پیروزی انقلاب را زنده و همه آنها را همراه انقلاب کردند.

حجت الاسلام علی آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و با وجود همه مشکلات، تحریم‌ها و کارشکنی دشمنان و استکبار جهانی اما با همان ویژگی‌های حضرت امام و با دوراندیشی و وحدت و وفاق بین اقوام و مذاهب جامعه را هدایت و انقلاب را در مسیر عزّت، اقتدار و تعالی و ساختن تمدن بزرگ اسلامی به پیش می‌برند.

وی بر لزوم نقد انقلاب و جمهوری اسلامی توسط افراد جامعه افزود: نقد باید منصافه و از روی معرفت و شناخت باشد یعنی فرد باید وضعیت قبل و بعد از انقلاب را به خوبی مطالعه و سپس آنرا نقد کند.

حجت الاسلام علی آبادی اضافه کرد: ممکن است امروز برخی شرایط و مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها سبب نارضایتی مردم شده باشد که انشاالله با تلاش بیشتر دولت و مسوولان رفع می‌شود اما بدون تردید دستاوردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها به هیچ وجه قابل قیاس با دوران رژیم طاغوت نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی سلبریتی‌ها با رفتارها و گفتارهای خود انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن را تحقیر می‌کنند که البته مردم ما آگاه و هوشیار هستند و با شناختی که از انقلاب و موفقیت‌های آن دارند، فریب این صحبت ها را نمی‌خورند.

قرائت قرآن و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت اتاق اصناف گنبدکاووس و باحضور امام جمعه، فرماندار ویژه، برخی مدیران و جمعی زیادی از مردم این شهرستان برگزار شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha