به گزارش دوشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، رحمت رحمت نژاد عنوان کرد: در راستای پروژه احداث خط دوم بافق – ارژنگ و به منظور تسهیل در تردد و دسترسی به پادگان ولی عصر و امامزاده میرشمس الحق در مجاور آن، عملیات احداث پل زیرگذر محدوده ایستگاه ارژنگ از یک دهانه ۴ متر به دهانه ۸ متری با نصب باکس پیش ساخته صورت پذیرفت.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیکی و تردد روزانه ۴۰ رام قطار در ایستگاه ارژنگ اظهار داشت: در راستای توسعه ایستگاه و به منظور جا به جایی و اصلاح مسیر، نصب سه دستگاه سوزن بتنی و جا به جایی خط به طول ۵۰۰ متر نیز همزمان با احداث پل زیرگذر صورت پذیرفت که نقش قابل توجهی در افزایش تردد و سیر روان قطارها خواهد داشت.
ایستگاه ارژنگ محل تلاقی ادارات کل مناطق اصفهان و یزد می باشد و عملیات زیرسازی و روسازی بلاک ارژنگ_عقدا در راستای تکمیل پروژه دوخطه بافق-زرین شهر، در مجموع با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
اداره کل راه آهن یزد با دارا بودن بالغ بر ۳۰ درصد حجم عملیات بارگیری و حمل ریلی کشور، قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی ایران در نقش کریدور شمال_جنوب و شرق به غرب کشور و به عنوان ۵ راهه شبکه ریلی در محل اتصال چهار ناحیه اصفهان ، هرمزگان، کرمان و شرق، جایگاه و اهمیت استراتژیک و ویژه ای را در بین تمامی نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران داراست.
نظر شما