۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84779150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران انرژی آلمان معاون صدراعظم را به تل آویو کشاند

تهران-ایرنا- معاون صدراعظم آلمان امروز برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی عازم سرزمین های اشغالی شد که گفته شده تحولات اخیر سرزمین های اشغالی و بحث درباره منابع انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله محورهای مذاکرات این مقام آلمانی خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رابرت هابک در اولین توقف‌اش در این سفر به منطقه  قرار است وارد سرزمین‌های اشغالی شود و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند.

هابک که وزیر اقتصاد آلمان نیز است قرار است با نمایندگان دولتی رژیم صهیونیستی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی مذاکراتی داشته باشد.

از جمله محورهای این مذاکرات همکاری‌های دوجانبه در امور انرژی، تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی خواهد بود که بر امور انرژی های تجدیدذیر متمرکز خواهد بود.

خبرگزاری آلمان در ادامه عنوان کرد که میادین بزرگ گاز طبیعی در سواحل سرزمین های اشغالی وجود دارند و برلین به دنبال بدست آوردن منابع جدید انرژی است. همزمان با تداوم جنگ اوکراین، برلین به سرعت تلاش می کند تا وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه کاهش دهد.

معاون صدراعظم آلمان اندکی پیش از آغاز این سفرش گفت: اگر بخواهیم از روسیه در این راستا مستقل شویم، همچنان کمبود گاز داریم.

طرح هایی برای ایجاد یک خط لوله گاز از طریق مدیترانه به اروپا وجود داشته است که در صورت تکمیل گاز از سرزمین های اشغالی به قبرس و یونان و سپس به اتحادیه اروپا انتقال خواهد داد.

اما هابک خاطر نشان کرد که صادرات گاز به اروپا به دلیل نبود تاسیسات زیربنایی نمی تواند در کوتاه مدت محقق شود. اگر برلین بتواند با کشورهای همسایه با گذرگاههای انتقال گاز طبیعی در آینده ارتباط نزدیک داشته باشند، این مسئله می‌تواند مطممئنا کمک‌کننده باشد.

هابکد همچنین قرار است فردا به اراضی فلسطینی‌ها و پس از آن به اردن سفر کند. این مقام ارشد آلمان در اردن در کنفرانس مشترک دو کشور با محوریت امور انرژی شرکت خواهد کرد.

هابک همچنین اعلام کرد که به دنبال رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی در مورد خشونتهای اخیر نیروهای این رژیم علیه فلسطینیان بی دفاع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha