تل آویو اختلاف خود با لبنان را با دیپلماسی آمریکایی حل می کند

تهران- ایرنا- تل آویو بعد از یک جنجال 24 ساعته بر سر منابع گازی در مرزهای آبی با لبنان، امروز دوشنبه عقب نشینی و اعلام کرد که اختلاف خود با لبنان بر سر میدان گازی مرزی را با میانجیگری واشنگتن حل می‌کند.

به گزارش ایرنا، الشرق قطر به نقل از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت که اختلاف با لبنان بر سر میدان گازی مرزی با میانجیگری آمریکا حل خواهد شد.
«بنی گانتز» بعد از  واکنش یکپارچه رهبران لبنان ، مدعی شد اختلاف بر سر اکتشاف گاز با لبنان با میانجیگری دیپلماتیک آمریکا حل خواهد شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که دیروز یکشنبه ، یک کشتی اسرائیلی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی «کاریش» در آبهای سرزمینی لبنان شد و از خط ۲۹ عبور کرد و در ۵ کیلومتری خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفت. ورود این کشتی با هشدار شدید بیروت مواجه شد.
رئیس‌جمهور لبنان امروز گفت که مذاکرات غیر مستقیم بین بیروت و تل‌آویو برای تعیین مرزهای دریایی جنوبی همچنان ادامه دارد و هرگونه تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه یک اقدام خصمانه است.
«میشل عون» همچنین با نجیب میقاتی نخست وزیر در مورد ورود کشتی اسرائیلی «انرگان پاور» به منطقه دریایی مورد مناقشه گفت‌وگو کرد و از فرماندهی ارتش خواست که با ارائه داده‌ها و اطلاعات دقیق و رسمی، «به او کمک کند.»
عون تأکید کرد که «مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی جنوبی همچنان ادامه دارد و هرگونه اقدام یا فعالیت در منطقه مورد مناقشه یک اقدام تحریک آمیز و خصمانه است».
دفتر نخست وزیری موقت لبنان، هرگونه اکتشاف، حفاری یا استخراج توسط رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه را یک اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه عنوان کرد که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد.
این دو موافقت کردند تا از «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا برای تکمیل مذاکرات تعیین مرزهای دریایی جنوبی و تلاش برای پایان هر چه سریع‌تر آن‌ها دعوت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha