۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84779805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۵۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: در تعطیلات نیمه خرداد امسال بیش از ۶۵۴ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به‌ گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: به دنبال تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تعطیلات خرداد امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی از سفر به استان کردستان بودیم به گونه ای که از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ خردادماه، ۶۵۴ هزار و ۷۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، فرهنگی و روستاهای هدف گردشگری بازدید کردند.

وی افزود: در مدت‌ زمان یاد شده ۱۸۸ هزار و ۲۰۷ نفر روز مسافر و گردشگر نیز در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و دیگر اماکن اقامتی دارای استانداردهای لازم اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در این مدت ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل و شهرهای سقز، سروآباد، قروه و بیجار به‌ عنوان شهرهای مکمل سفر برای مسافران در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به انجام ۹۹ بازدید نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری استان در این ایام، اضافه کرد: طرح بازدید از تاسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، واحدهای‌ اقامتی، رستوران‌های بین‌ راهی، مهمانپذیرها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز در تعطیلات نیمه خرداد توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌ کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت انجام شد و در این بازدیدها نحوه ارائه خدمات، شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در تاسیسات گردشگری استان مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

گویلیان ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات شایسته و کسب رضایتمندی گردشگران، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری فراهم شود و آنگونه که شایسته است میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha