۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84780391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتقال نفت روسیه توسط شرکت های اروپایی ۲ برابر شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 84780391
انتقال نفت روسیه توسط شرکت های اروپایی ۲ برابر شد

تهران-ایرنا- شرکت های اروپایی باوجود ۶ بسته تحریمی بروکسل علیه مسکو، ۲ برابر بیشتر از گذشته، نفت روسیه را به سایر مناطق جهان منتقل کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: روسیه در حال زدن رکورد درآمدهای حوزه انرژی است زیرا شرکت های کشتیرانی اروپایی، مقادیر بی سابقه ای از نفت روسیه را به اروپا و دیگر نقاط دنیا حمل می کنند.

در حالی که قیمت انرژی در کشورهای اروپایی و آمریکا به خاطر تحریم بخش انرژی روسیه به شدت بالا رفته است، تحلیل های جدید حاکی از این است که مقدار نفتی که شرکت های اروپایی از روسیه به دیگر نقاط جهان منتقل کرده اند از ۳۱ میلیون بشکه در ماه فوریه به ۵۸ میلیون بشکه در ماه مه رسیده است.

اگرچه ۶ بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه توانسته مانع از دستیابی مشتریان اروپایی به نفت روسیه شود اما مانع از انتقال نفت این کشور به دیگر مناطق دنیا توسط شرکت های اروپایی نشده است.

با اینکه بسته های تحریمی ضدروسیه، مردم این کشور را فقیرتر کرده و به اقتصادهای اروپایی صدمه زده اما برای شرکت های بزرگ کشتیرانی در یونان، مالت و قبرس درآمد هنگفتی داشته است.

اسپوتنیک با اشاره به رسیدن قیمت نفت خام به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه، تحریم های ضدروسی را دارای اثر معکوس ارزیابی کرد که بیشتر از آنکه مسکو را تحت تاثیر قرار دهد اقتصادهای اروپایی را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha