۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۶:۰۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84780882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلینکن: روسیه از اطلاعات به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند

نیویورک- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست مجازی درباره دموکراسی دیجیتال ادعا کرد روسیه از اطلاعات به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

بلینکن شامگاه سه شنبه به وقت محلی گفت که او معتقد است دموکراتیک کردن اطلاعات امری مثبت است، اما فناوری همچنین اجازه سوء استفاده و انتشار اطلاعات نادرست را به روش‌هایی که هیچ‌کس پیش‌بینی نکرده بود، داده است.

وی ادامه داد: بنابراین شاهد این امر هستیم  که دولت های مستبد از فناوری استفاده می کنند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد : به عنوان مثال در حال حاضر استفاده از اطلاعات را در حمله روسیه به اوکراین می بینیم. این امر را در سال ۲۰۱۴  زمانی که روسیه ابتدا به اوکراین حمله کرد و از اطلاعات به عنوان سلاح جنگی استفاده کرد، مشاهده کردیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha