به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ناصر محمودی مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان جاپکو که پلتفرم نمایشگاه مجازی را طراحی کرده است درمورد این دستاورد توضیح داد: نمایشگاه مجازی این امکان را برای غرفه داران فراهم می کند تا انواع کلیپ های ویدئویی، گالری عکس، اطلاعات متنی، اینفوگرافی و انواع کاتالوگ و بروشور را با امکان دانلود در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.
وی افزود: در پلتفرم نمایشگاه مجازی بازدیدکنندگان به راحتی می توانند تنها با یک کلیک از طریق رایانه یا تلفن همراه خود از این مکان بازدید کنند.
این فناور یادآور شد: استفاده از پلتفرم نمایشگاه مجازی یکی از بهترین فرصت ها برای صاحبان کسب و کار است تا با بهره گیری از فناوری به روز اطلاع رسانی چندرسانه ای محصولات و خدمات خود را به شکل نامحدود به مخاطبان عرضه کنند.
حذف محدودیت مکان و زمان در نمایشگاه مجازی
محمودی ادامه داد: هر آنچه در نمایشگاه های فیزیکی دارای محدودیت و هزینه ساز است در نمایشگاه های مجازی وجود ندارد. محدودیت در زمان و مکان هزینه های سنگین اجاره فضا، تجهیزات، حمل و نقل، دکوراسیون، چاپ و تبلیغات محیطی هیچ یک در نمایشگاه های مجازی دائمی وجود نداشته و مخاطبان در هر زمان و مکان می توانند محصولات یا خدمات کسب و کارها و مشاغل را مشاهده و بررسی کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه این پلتفرم، گروهی ۶ نفره متشکل از طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری و برنامه نویسان همکاری داشته اند.
این مدیر حوزه دانش بنیان با یادآوری این که در توسعه پلتفرم نمایشگاه مجازی از هیچ ماژول آماده ای استفاده نشده، گفت: تمامی امکانات و قابلیت های این سامانه تحت وب از پایه کدنویسی شده و این باعث می شود محصول قابلیت توسعه و سفارشی سازی داشته باشد. همچنین از مزایای دیگر این محصول می توان به پنل جداگانه برای صاحبان غرفه جهت مدیریت محتوا اشاره کرد.
صرفه جویی ارزی بواسطه استفاده از نمایشگاه مجازی
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه مجازی امکان حضور تعداد بیشتری از مشتریان، ثبت تمامی فعالیت های بازدیدکنندگان و ارائه آن به غرفه داران، امکان فعالیت برای مدت طولانی تر و فراهم بودن امکانات مختلف در یک پلتفرم جهت تعامل بهتر با دیگر شرکت کنندگان است.
تمامی این مزایا به افراد در صنایع مختلف کمک کرده تا با فعالیت در دنیای مجازی و نمایش محصولات و خدمات خود، سطح فروش و سود خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
صاحبان کسب و کار می توانند با خرید بسته سالانه آن حدود هزار دلار به ازای هر غرفه از خروج ارز جلوگیری کرده و از نمونه داخلی آن با قابلیت های بیشتر بهره مند شوند.
نمونه های خارجی براساس امکانات متفاوتی که به غرفه داران ارایه می دهند و مدت زمانی که صاحبان کسب و کار می توانند از آن پلتفرم استفاده کنند، متفاوت است و به صورت تقریبی ماهیانه ۱۵۰ دلار هزینه آن است.
نظر شما