۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84781656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهاباد امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان راهیان نور است
عکس تزیینی است

مهاباد - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه ناحیه مهاباد گفت: این شهرستان امسال میزبان پنج هزار زائر کاروان راهیان نور شمال‌غرب کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ منوچهر مودبی روز چهارشنبه در جلسه پشتیبانی کاروان راهیان نور شمال‌غرب با اشاره به بهبود وضعیت کرونا و پذیرش مسافران راهیان نور افزود: کاروان‌های اعزامی از استان‌های شمالغرب کشور از یادمان شهید خلبان حیدری، شهید امینی و محل کار شهید کاوه بازدید خواهند کرد.  

وی ادامه داد: نخستین کاروان راهیان نور آذربایجان غربی با حضور ۲۰۴ نفر روز ۲۲ خرداد ماه جاری به مهاباد ورود خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله پذیرایی، اسکان، امنیت، حمل و نقل و سایر خدمات رفاهی برای استقبال از این زائران پیش‌بینی شده است.

سرهنگ مودبی یادآور شد: قرائت وصیت نامه شهدا، روایت چگونگی عملیات‌های دوران دفاع مقدس و شرکت در کارگاه‌های مبارزه با جنگ نرم از برنامه‌های جنبی این کاروان‌ها خواهد بود.  

وی تاکید کرد: حضور این زایران در مناطق جنگی در راستای ترویج و تبیین سبک زندگانی شهدا به عنوان بهترین برنامه فرهنگی مذهبی در بین نسل جوان به شمار می‌رود.

سرهنگ مودبی گفت: از آنجا که رزمندگان اسلام و شهدا در دوران سخت جنگ تحمیلی همچنان روحیه امید را در دل ملت ایران حفظ کردند؛ ‌ از این رو بازدید از یادمان‌های شهدا و بازخوانی روحیه آن روزهای این رزمندگان می‌تواند سرمشقی برای جوانان امروز باشد.

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان نهادهای دولتی در مورد نحوه همکاری و مشارکت در قالب کاروان راهیان نور مطالبی بیان کردند.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد کاروان‌های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان موجب شده است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار از مناطق عملیاتی این استان بازدید کنند.  

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت نیز جزو یکی از مناطق جنگی شمالغرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود؛  این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha