اطلاعات مرتبط با حمله ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا منتشر می شود

تهران – ایرنا – کمیته منتخب مجلس نمانیدگان آمریکا برای تحقیق در باره حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) به ساختمان کنگره قصد دارد در رشته نشست های تلویزیونی در ماه جاری (ژوئن)، یافته های خود را منتشر کند.

به گزارش روز چهاشنبه ایرنا از روزنامه لوس آنجلس تایمز؛ قرار است نخستین برنامه از این گونه در ساعت پنج بعد ازظهر به وقت محلی روز پنجشنبه در پربیننده ترین زمان پخش شود.

با اینکه شماری زیادی افشاگری های و شهادت ها در سال گذشته (۲۰۲۱) در باره رخدادهای منجر به حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا "کپیتول" در هنگام بررسی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شکست دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت و روی کار آمدن جو بایدن رقیب دمکرات، صورت گرفته، اما تاکنون بیشتر خبرهایی که از این هیئت منتشر می شده در باره دستیابی به اسناد و مدارک و دریافت شهادت از شاهدان و آگاهان این رخداد به ویژه افرادی بود که در دولت ترامپ عضویت داشته و یا به او نزدیک بوده اند.

نشست هایی که از این هفته برگزار می شود و نخستین مورد از سوی این کمیته در ۱۰ ماه گذشته خواهد بود، با به نمایش گذاشتتن شاهدان و پیشینه هایی که برای درک و فهم رخدادهای ۶ ژانویه و چرایی آن از اهمت بسیار بالایی برخودار هستند، بسیار اصولی تر خواهد بود.

آدام شیف عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان و عضو این هیئت گفت که ما شواهدی را که از طریق دریافت شهادت ها و گواهی های حضوری و انواع رسانه ها، گردآوری کرده ایم، ارایه خواهیم کرد که هم به شدت جذاب و هم عمیقا آگاهی دهنده خواهند بود. ما در نهایت از طریق این نشست ها و گزارش پایانی خود، علت کامل به وجود آمدن رخداد غم بار ۶ ژانویه را مشخص خواهیم کرد که گام  مهمی برای تضمین جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین حمله ای به دمکراسی ما، خواهد بود.  

همزمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در صحن کنگره که همه جهان نظاره گر آن بود، گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی ترامپ مبنی بر رخ دادن تقلب در این انتخابات، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را حمله  به مردم‌سالاری در آمریکا خوانده  و حتی آن را بدترین واقعه تروریستی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) در خاک آمریکا دانستند.

ترامپ در پی این رخداد برای دومین بار و البته پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، به اتهام تحریک مهاجمان استیضاح و همچون بار نخست، تبرئه شد.

 وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی، نسبت به افزایش تهدید و احتمال افزایش خشونت و ناآرامی، "افزایش فضای تهدید" از سوی "تروریسم داخلی و دشمنان خارجی" و احتمال افزایش خشونت ها در آمریکا طی چند ماه آینده در این کشور هشدار داد.

 این نهاد دولت ایالات متحده افزود: همانطور که در توصیه های قبلی اشاره شد، آمریکا همچنان با تشدید فضای تهدید مواجه بوده و چندین حمله اخیر ماهیت پویا و پیچیده فضای تهدید را برجسته کرده است. انتظار می رود در ماه‌های آینده فضای تهدید پویاتر شود زیرا احتمال استفاده از چندین رویداد مهم برای توجیه اعمال خشونت‌آمیز علیه طیفی از اهداف وجود دارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین گفت که اهداف بالقوه شامل تجمعات عمومی، مؤسسات مذهبی، مدارس، اقلیت های نژادی و مذهبی، تأسیسات و کارمندان دولتی، زیرساخت های حیاتی، رسانه ها و مخالفان ایدئولوژیک در آمریکا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha